Tidlig gravid og korona

Gulla96

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Novemberlykke2024❤️
Er invitert i bryllup i helgen og vil da være 5+5. Ingen vet om graviditeten enda. Nå har far til brudgom fått påvist korona og hele den familien bor sammen nå, så stor sjanse for at flere er syke. Var selv hatt korona før i februar og har to doser, men kjenner jeg er skeptisk til å utsette meg for smitte på denne måten. Hadde vært noe annet om man ikke hadde visst om smitten, og det dermed blir mer tilfeldig.. hva ville dere gjort?
 
Er det noen nære av deg/dere?
Tenker uansett det er spesielt hvis de har med alle som har testa positivt..
Men det må du nesten føle på selv, tenker jeg..
Kan du holde avstand fra dem, eventuelt? :)
 
Tja, søskenbarn og jobbkollega, men vil ikke si vi er spesielt nære sånn egentlig. Men hadde nok kommet noen spørsmål om vi ikke dukker opp. Synes det er vanskelig, vil jo ikke utsette meg for noe som kan være skadelig liksom
 
Tja, søskenbarn og jobbkollega, men vil ikke si vi er spesielt nære sånn egentlig. Men hadde nok kommet noen spørsmål om vi ikke dukker opp. Synes det er vanskelig, vil jo ikke utsette meg for noe som kan være skadelig liksom

Det er ikke knyttet fosterskader til gravide med korona tidlig i svangerskapet så jeg ville dratt jeg, gitt at du er vaksinert :)
Det som har vært skummelt, er gravide og særlig uvaksinerte gravide spesielt i tredje trimester som får respirasjonsproblemer som følge av korona og må få pustehjelp.
 
Back
Topp