Tidlig fødsel?

emma1

Betatt av forumet
i uke 34 (33+1) og ble tidligere denne uken sykemeldt 100% helt frem til start av permisjon pga. Unormalt mye kynnere. Jordmor var mente lillemor kom til å komme en del tidligere enn forventet... flere som har fått samme beskjed? Bf ble født 6uker for tidlig, men vet ikke om dette har noe å si?

Håper egentlig hun holder seg inne så lenge som mulig:love2

Har det noe å si med barnefar som kom for tidlig?? [emoji33] da føder jeg om kort tid [emoji33]

Trodde det hadde mer å si om en selv kommer for tidlig, at det går i arv fra mor til datter? Gutten min kom hvertfall to uker på overtid, samme som meg. Pappaen hans kom to uker før termin. Jeg hadde masse kynnere med han, men det hadde ingen innvirkning for min del :)

Håper hun holder seg inne så lenge som hun skal! :)

Jeg var innom på fødeavdelingen med rier i uke 34+1. Fikk ikke noe for å stoppe riene pga. jeg var såpass langt på vei. Riene stoppet heldigvis av seg selv, og lillegutt er fortsatt inni magehulen. Er i uke 35+3 i dag[emoji4] Jeg har hatt kraftige kynnere hele svangerskapet. Lege og jordmor tror at mini kommer noen uker før, men jeg håper jo han vil holde seg inne til uke 38 ihvertfall[emoji5]

En jordmor skal ikke si sånt for hun kan aldri vite når ungen kommer eller ikke. Kynnere er veldig normalt å ha under svangerskapet. Syns jeg har rart sagt. Du blir stor skuffa du nå om du går over termin.

Tror nok hun mente at baby mest sansynlig blir å komme fortidlig pga at jeg har UNORMALT mye kynnere :) men håper jo hun holder seg inne så lenge hun kan..

Jeg var innom på fødeavdelingen med rier i uke 34+1. Fikk ikke noe for å stoppe riene pga. jeg var såpass langt på vei. Riene stoppet heldigvis av seg selv, og lillegutt er fortsatt inni magehulen. Er i uke 35+3 i dag[emoji4] Jeg har hatt kraftige kynnere hele svangerskapet. Lege og jordmor tror at mini kommer noen uker før, men jeg håper jo han vil holde seg inne til uke 38 ihvertfall[emoji5]

Har også fått forståelse av at de ikke gjør noe for å evt stoppe det om det skulle begynne nå:) Så bra at riene stoppet! Ja, håper hun holder seg inne et par uker til isåfall:rolleyes:

QUOTE="Iskrem, post: 23020403, member: 102089"]Trodde det hadde mer å si om en selv kommer for tidlig, at det går i arv fra mor til datter? Gutten min kom hvertfall to uker på overtid, samme som meg. Pappaen hans kom to uker før termin. Jeg hadde masse kynnere med han, men det hadde ingen innvirkning for min del :)

Håper hun holder seg inne så lenge som hun skal! :)[/QUOTE]

Ja, det jeg også har hørt at det mer går i "arv" fra mor til datter... får håpe hun holder seg inne litt tilsmiley-chores003:smiley-chores007:smiley-chores011

Jeg ble født 7 uker før tiden men alle mindre 3 barn har blitt født til og etter termin:) tror ikke det kan ha veldig mye å si om mor/far kom før/etter termin :)

En venninne av meg har hatt samme problemet, og ble fulgt opp med at de målte livmorhalsen. Den var veldig kort, så hun fikk beskjed om å ta det med ro. Kjenner et par andre som også er blitt sykemeldt med unormalt mye kynnere, og som har gått over termin, så tror det kan komme an på mye forskjellig :)

Fasiten ligger i fremtiden et sted... Jeg hadde også MYE kynnere med både nr. 1 og nr. 2, men disse ble født 11 og 10 dager OVER termin. Har de samme kynnerene nå også, begynte rundt uke 32... Men det er jo meg.
Men det kan hende du føder i morgen, også kan det hende du blir satt i gang pga overtid. Blir spennende å se, men hadde vært fint med noen uker til i magen :)

Hva er UNORMALT mye kynnere? Syntes det var en merkelig uttalelse fra Jordmor. Tror ikke du skal bekymre deg! Lytt til kroppen og ta det med ro! Jeg fødte 1 uke over med første og hadde mye kynnerer gjennom hele svangerskapet og spesielt på slutten. Fikk høre i uke 35 at nå føder du snart. Og det ble sakt av forskjellige personer helt frem til faktisk fødsel! Ingen burde si noe om når noen kommer til å føde, for det kan dem ikke vite! Noen har mer kynnere enn andre. Jeg prøvde å unngå situasjoner som provoserte sterkere og lange (tidsmessig) kynnere. Kynnere utover det har jeg måtte leve med forrig gang og denne gangen. Lykke til! :-)

Jeg har fått beskjed om å ta det med ro - jeg har hatt rier som stoppet seg selv. Disse begynte å modne livmorhalsen.
Om jeg ikke tar det med ro, er veldig aktiv eller stresser mye KAN riene starte igjen. Det vil ikke si at det gjør det, men at det kan gjøre det.

Jeg tenker at det er litt rart av jordmor og si noe slikt. For selvfølgelig kan baby komme nå, men det kan og være du må settes i gang på overtid. Det er vell heller det at du må prøve å redusere aktiviteter som gir mer kynnere.
Men hvor mye kynnere man har, har sjelden sammenheng med når man føder.

Når bf kommer har ingen sammenheng. Det kan ha noe å si når du kom, men det er ikke nødvendig.

jeg fødte 4 uker før tiden forrige gang og måtte insistere på å få komme inn til føden da de mente at dette var så sjeldent hos førstegangsfødende. Hadde da 5cm men bare "kynner-vondt". Hadde mye kynnere gjennom hele svangerskapet og hos meg sier de at det var kynnerne som modnet livmorhalsen litt for tidlig. Likevel, har også hørt om de som går 2 uker over så ingenting er sikkert :)

Jeg er også sykmeldt ut svangerskapet pga kynnerne mine, som gjerne er regelmessige hvert 4. min i flere timer hver eneste dag. Så da roer jeg heller ned for å være på den sikre siden :)

Søsteren min hadde kynnere heeeele tiden, kunne ikke gå 2 meter uten å få kynnere i tillegg til hun hadde ekstremt mye ellers også, hun fikk 8 dager på overtid. Synes unormalt mye kynnere er rart å si, kan jo være veldig individuelt.. tror jeg hadde gått ut i fra overtid og heller tstt det derifra:-) og prøve å ta det med ro

Back
Topp