Tidlig fødsel med første og andre, kan man regne med det samme med nr. tre?

Kar23

Blir kjent med forumet
Fødte uke 35 med nr. 1 og gikk i fødsel med nr. to i uke 28 (dramatisk, men de klarte å stoppe det- hadde sengeleie resten av svangerskapet) fødte han i uke 37.
Jeg er redd for at det blir som sist denne gangen også. Noen som har tilsvarende opplevelser som vil dele hvordan det ble med nr. tre?

Ei jeg kjenner fødte prematurt med de 2 første (uke 30 og uke 28) med nr 3 gikk hun helt til uke 35 :)

Har venner som fødte mer prematurt for hvert barn og andre igjen som fødte senere med de to siste (altså var førstemann mest prematur).

Er foreløpig 31+4 med andremann, førstemann kom 27+3. Så allerede en måned lenger, men siden vannet mitt har gått blir han også prematur, men de kan strekke det til rundt uke 34.

Jeg har båret mine litt lenger for hvert svangerskap! Min første kom 13 dager før termin, andre kom 9 dager før, tredje 3 dager før og siste kom dagen før termin:shy: men som du set var alle født ‘til termin’ da, hverken prematur eller på overtid:)

Her er nr 1 og 2 premature med komplikasjoner i svangerskapet, de vokste ikke normalt/stoppet å vokse. MEN med nr 3 var det et helt normalt svangerskap og fødte en normalt stor baby 2 dager før termin.

Fødte uke 35 med nr. 1 og gikk i fødsel med nr. to i uke 28 (dramatisk, men de klarte å stoppe det- hadde sengeleie resten av svangerskapet) fødte han i uke 37.
Jeg er redd for at det blir som sist denne gangen også. Noen som har tilsvarende opplevelser som vil dele hvordan det ble med nr. tre?
Ikke født tidlig, men går alltid max overtid, og har skjønt det slik at kroppen gjerne har en satt svangerskapslengde. Dvs. at sannsynligheten for at du føder tidlig igjen er høy.

Jeg regner med helsepersonell vil være klar over dine to tidligere fødsler, og at du vil få ekstra oppfølging pga. det. Jeg ville ihvertfall pressisert min bekymring for at det skulle skje igjen, veldig tydelig om jeg var i din posisjon.

Fikk første 34+2, etter vannavgang 33+5. Fikk nr 2 32+3 etter HELLP syndrom, svangerskapsforgiftning, lungebetennelse og rier hun ikke tålte.

Kommer ikke til å ta sjansen på nr 3, da det fort kunne gått galt med oss begge siste gang.

Lillebror ble født 32+0, storesøster 27+3. Forkortet livmorhals med rier første gang og vannavgang nå, trolig pga åpning/forkortet livmorhals.

I samtale med gyn før utskrivelse av barsel ble jeg informert om at de skulle ha beskjed om jeg ble gravid på nytt for å legge en plan. Nå skal vi ikke ha fler, men er trygt å vite om uhellet er ute. Planen var alltid to barn, men spesielt nå med 2x premature så tørr vi ikke ta sjansen.

Back
Topp