Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jg sliter md fødselsangst pga en veldig traumatisk fødsel sist Og nå skal jg føde igjen i august. Jg skal til samtale på sykehuset etter hvert. Mn lurte på om jg kunne be om å få satt epudiral før jg er i aktiv fase? Da jg heller ikke tør å ta keisersnitt
Det høres ut som om du har mange tanker ift den forestående fødselen - det kan jeg godt forstå! Når man èn gang har hatt en dårlig erfaring opplever jeg at de allerfleste bruker mye energi i neste svangerskap på å tenke og grue seg.
Det er KJEMPEVIKTIG at du har noen å snakke med dette om! Hvis du ikke allerede har kontakt med jordmor ville jeg ordnet meg en time snarest mulig. Der kan du få hjelp til å sortere litt i tankene dine og til å gå gjennom fødselsforløpet fra sist. Du skriver ikke om du var førstegangsfødende sist - for det er jo en vesensforskjell hvis du denne gangen er flergangsfødende. Det kan jordmor fortelle deg mye mer om
Det er litt vanskelig for meg å si noe eksakt om muligheten din for å få tidlig epidural. De forskjellige fødesteder har litt forskjellige prosedyrer, så vær åpen og ha gjerne med en liten huskelapp med alt du har av spørsmål når du skal inn til samtalen så sykehuset. Der jeg jobber får kvinner av og til epiduralen lagt før aktiv fødsel, så ligger den klar og kan startes opp når det øker på. Men som sagt, snakk med fødestedet ditt om akkurat dette.