Tidlig/ekstra UL

2gutter1nurk

Flørter med forumet

Er det mange som har planer om tidlig UL, eventuelt flere UL enn den man får?

Jeg har hatt to UL på begge guttene, men kun fordi jeg var for tidlig ute ved eldstemann, og fordi jordmor der jeg bodde før tilbyr to UL siden det er veldig få som hører til den helsestasjonen.

Denne gangen blir det sikkert ikke mer enn den vanlig UK i uke 17 eller noe slikt.

Hvorfor tar dere eventuelt tidlig UL eller flere UL?

Sist var jeg ikke på noe før vanlig UL i uke 18. Også var vi privat på 3d-ul noe seinere (var det uke 25 eller noe.. husker visst dårlig :P) bare fordi mannen min hadde hørt om så mange som hadde vært på det, så han hadde veldig lyst :)

Tenker det blir samme opplegget nå også. Med mindre det plutselig skulle skje noe galt som gjør at det er nødvendig med tidligere ul..

Jeg var på UL i uke 6, og skal nå i uke 9 og siden i uke 12. Ikke sikker på hvor ofte jeg skal etter det ennå.

Får tett oppfølging av gynekolog etter å ha mistet 2 ganger i SA og MA. Han mener det er fordi jeg har pco og insulinresistens, så nå går jeg på metformin

Jeg fikk tidlig og masse UL forrige gang, og får nok det denne gangen også... er pga min diabetes :)

Det er jo gøy å få litt ekstra UL ,men følte kanskje at det ble litt for mange forrige gang (og vet jo ikke hvor bra den UL egentlig er for oss) ...

Jeg har ikke hatt noen ekstra i de to svangerskapene jeg har bak meg (en sen SA). Eller når jeg tenker meg om så tok legen ultralyd da han ville sette meg i gang i slutten av uke 36. Jeg har ikke planer om noen ekstra ultralyder, selv om jeg har opplevd en sen og noe dramatisk SA.

Med førstemann hadde legen min UL og tilbød meg det i uke 14 i tillegg til den ordinære, så var det noen UL helt på tampen rett før jeg ble satt igang for å se om hun hadde det bra (mistanke om svangerskapsforgiftning).
Med andremann ble jeg med på et forsøk om svangerskapsdiabetes og fikk i forbindelse med det noen flere UL (2 ekstra tror jeg).
Nå er jeg innstilt på kun den ordinære, men får jeg tilbud om flere så sier jeg selvfølgelig ja takk! :-)

Tar så mange jeg kan få, men det er fordi legene på legekontoret mitt syntes det er morsomt å bruke ul-aparatet og så fort de kan øve seg på å bli flinkere så gjør de det. Fikk 14 ul forgie svangerskap. Det var da 10 på legesenteret mitt, 1 for den vanlige og 3 for de jeg var førstegangs gravid og var litt nervøs og fikk ekstra kontroller på sykehuset.

Eneste grunn til at jeg får tidlig UL er at mamma er jordmor. Jeg hadde nok bestilt en UL privat omtrent i uke 10 bare for å få bekreftet at alt er bra i tillegg til ordinær, hvis jeg ikke hadde hatt den muligheten via mamma.

Jeg hadde UL i dag, 8 uker, og da er det nesten ingenting å se, men jeg fikk bekreftet 1 huleboer og ett bankende hjerte :)

Jeg har bestilt UL når jeg er 9+4. Dette er for å være sikker at alt står bra til før det blir offisielt. Har lest at hvis alt ser bra ut etter uke 9, så er det store sjanser for at dette går bra. Har også tenkt å ha UL når jeg er 14-15 uker på vei. Dette er fordi det er så lang ventetid på ordinær UL her. Ofte får en ikke time før etter en en 20 uker. Og det synes jeg er så lenge... Gjorde det samme med de to barna jeg har fra før.

Jeg har hatt en og skal på en i morgen.
Begge p.g.a tidligere SA. Jeg har ikke bedt om, men blitt tilbydt og da er det en god beroligelse for meg så jeg takker seff. ja.emoticon

Vi har brukt en stund for å få dette til, og ble henvist til gynekolog, ble satt på pergo. Så da blir jeg fulgt litt tettere opp.

Back
Topp