Jenta vår er nå 21 mnd. og vi har drevet med EC fra hun var ca 2,5 mnd. Har lest meg opp på både Andrea Olsons Go diaper free og Jamie Glowackis Oh crap! Potty training, så føler jeg har solid teori i bunn. Jentungen bruker per dags dato kun bleier når hun sover, er i barnehagen og når vi skal ut en lengre tur. Hjemme bruker hun truse og gjør både nummer 1 og 2 på potta eller do. Hun er sterk språklig og sier ofte i fra selv at hun må. Både jeg og mannen har trua på at bleiene kan kasseres i løpet av jula (på dagtid med det første). Vi har snakket med dem i barnehagen om det og de virket positive og motiverte til å følge opp bleieslutt etter jul. De har helt siden hun startet satt henne på do ved hvert bleieskift og når hun selv har bedt om det. Når hun kommer hjem fra barnehagen er det første vi gjør å sitte på potta og bytte ut bleia med truse og da er ofte bleia helt tørr, så tror uten tvil at hun er kapabel til dette.
Så spørsmålet er vel egentlig om noen andre har erfaringer med tidlig bleieslutt? Hvordan har oppfølgingen fra barnehagen sin side vært? Hjemme så går det jo så bra fordi vi kjenner henne og "ser det på henne" når hun må noe, men i barnehagen er jeg redd disse signalene kanskje kan drukne litt i mengden barn og ansatte.
Så spørsmålet er vel egentlig om noen andre har erfaringer med tidlig bleieslutt? Hvordan har oppfølgingen fra barnehagen sin side vært? Hjemme så går det jo så bra fordi vi kjenner henne og "ser det på henne" når hun må noe, men i barnehagen er jeg redd disse signalene kanskje kan drukne litt i mengden barn og ansatte.