Tidlig bekkenløsning??

IVFogspent

Andre møte med forumet
Har alltid vært plaget med ryggen - men syns at de siste ukene har jeg fått skikkelig vondt i venstre del av korsryggen - altså sånn INNI rompeballen om dere forstår.. Føler at det blir verre hvis jeg har gått/rørt meg mye, eller hvis jeg ligger og skal skifte stilling. Det blir SKIKKELIG vondt når jeg rører meg, sånn at jeg må lage lyd. Hvis jeg har sittet lenge på harde seter (tbanen feks) kan det kjennes ut som rompa/korsryggen har sovna. :O

Noen som har vært igjennom dette eller lignende og kan svare meg på om det høres ut som bekkenløsning, eller kjennes det helt annerledes ut?

Syns det høres ut som det de kaller bekkelåsning. Mange har god effekt av manuellterapeut eller kiropraktor.

Stråler rompeballsmerten ned i beinet? I så fall høres det litt isjias ut.

Syns det høres ut som det de kaller bekkelåsning. Mange har god effekt av manuellterapeut eller kiropraktor.

Stråler rompeballsmerten ned i beinet? I så fall høres det litt isjias ut.
Og de vil knekke meg opp selv om jeg er gravid? Fikk høre at man ikke vil d..? Njææ, har ikke tenkt over noe stråling akkurat.. Mer sånn støtsmerte kanskje..?

Og de vil knekke meg opp selv om jeg er gravid? Fikk høre at man ikke vil d..? Njææ, har ikke tenkt over noe stråling akkurat.. Mer sånn støtsmerte kanskje..?
Ja, vil vel kanskje det. Jeg har egentlig ikke peiling, har bare sett andre her snakke om det, og anbefale manuellterapi/kiropraktikk.

Høres ut som låsning. Jeg har det samme, men må bare leve med det. Pga min ryggskade fra før sitter ikke behandling... Men prøv kiropraktor som kan bekken du :)

Har noe lignende selv. Har gått til naprapat og det har hold det i sjakk slik at jeg klarer å jobbe fullt og gjøre det meste. Å gå mye er verst. Han mente det var setemusklaturen som må mykes opp og jeg har fått tøyeøvelser som jeg skal gjøre :)

Hørtes mest ut som bekkenlåsning for meg og, manuellterapeut, naprapat eller kiropraktor kan hjelpa deg med det! :-)

Ser de andre skriver låsning. Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver, og hos meg er det utvilsomt løsning. Kjenner det fra bunnen av ryggsøylen og ned i rumpa. Får knivsmerter ned i beina ved noen bevegelser. Har også litt problemer med hoftene.

Ser de andre skriver låsning. Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver, og hos meg er det utvilsomt løsning. Kjenner det fra bunnen av ryggsøylen og ned i rumpa. Får knivsmerter ned i beina ved noen bevegelser. Har også litt problemer med hoftene.
Jeg hadde sånn med N derfor tror jeg låsning. Men jeg fikk til slutt gangsperre og stor alvorlig grad. Havnet nesten på krykker og rullestol. Håper det ikke blir så ille nå :) behandling fungerer ikke så

Jeg syns også det høres ut som bekkenløsning jeg hadde det sist og fått tilbake nå i jula

Jeg hadde sånn med N derfor tror jeg låsning. Men jeg fikk til slutt gangsperre og stor alvorlig grad. Havnet nesten på krykker og rullestol. Håper det ikke blir så ille nå :) behandling fungerer ikke så

Huff! Det var brutalt. Håper ikke det blir sånn for deg denne gangen nei... Hvordan går det med deg så langt? Når ble det som verst?

Jeg syns også det høres ut som bekkenløsning jeg hadde det sist og fått tilbake nå i jula

Føler med deg. Man blir jammen ubrukelig. Anbefaler å svømme i et terapibasseng. Jeg syns det er deilig. Er begrenset hva jeg klarer av trening nå, så syns det er fint å svømme. Hjelper litt syns jeg.

Det høres ut som det kan være bekkenløsning. Lurt å be legen om en henvisning til fysioterapeut for å sjekke det ut. Er det bekkenløsning er det lurt å komme i gang med behandling så fort som mulig for ikke å bli verre.

Vil også si at kvinner som har gjennomgått IVF er mer utsatt for å få bekkenløsning. Så, vi er jo begge i en risikogruppe der.

Alle får bekkenløsning ellers hadde ikke babyen kommet ut. Hele skjelettet blir løsere når man er gravid. Men det som kan skje er at nervene, muskler og andre ting på rikes av bekkenløsningen eller at ryggen/bekkenet el låser seg etterhvert som det blir løsere. Jeg går til osteopat 2-3 ganger i måneden og synes det hjelper. Noen går til kiropraktor eller annet. Lege henviser kun til fysio eller kiropraktor.

Jeg hadde bekkenløsning, og gikk med krykker fra uke 20 med storebror.. Grusomt! :/
Håper du slipper unna denne gangen! :)

Back
Topp