Tidlig bekkenløsning

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Hei! Noen som er blitt plaget? Jeg har fått så grusomt vondt i korsryggen og nedover i hoftene.. spesielt på dager hvor jeg går mye på jobb eller skolen. Var hos legen som konstanterte med at dette var bekkenløsning, og fikk henvisning til fysio.. Synst dette var fryktelig tidlig, også er det så urettferdig at jeg skal bli plaget med det nåååå :(
Så tenkte kanskje det var en liten trøst om jeg ikke var den eneste, haha :p

Husker jeg hadde en kollega ei gang som i begge sine svangerskap sleit med bekkenløsning ganske tidlig. Ca rett etter hun hadde fortalt det til sjefen blei ho sykemeldt. Hukser ikke heilt hvor tidlig hun fortalte det.

Selvsagt er ingen svangerskap like, men dette var ei som nok var mer enn glad for å slippe å gå på jobb..... En del syk når hun ikke var gravid også....

Husker jeg hadde en kollega ei gang som i begge sine svangerskap sleit med bekkenløsning ganske tidlig. Ca rett etter hun hadde fortalt det til sjefen blei ho sykemeldt. Hukser ikke heilt hvor tidlig hun fortalte det.

Selvsagt er ingen svangerskap like, men dette var ei som nok var mer enn glad for å slippe å gå på jobb..... En del syk når hun ikke var gravid også....

huff, det er akkurat dette jeg er redd for.. At dersom jeg får problem og må vere hjemme så tror folk at jeg bare bruker svangerskapet som unnskyldning, siden det tross alt er så tidlig

Tror nok at folk skjønner hvem som gjør dette og hvem som ikke gjør det. Dersom du er pliktoppfyllende og står på ellers vil du nok ikke bli mistenkt for dette :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror nok at folk skjønner hvem som gjør dette og hvem som ikke gjør det. Dersom du er pliktoppfyllende og står på ellers vil du nok ikke bli mistenkt for dette :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Heilt enig! En skjønner fort på en arbeidsplass hvem som faktisk er syk når di ringer å sier di ikke kommer på jobb og hvem som bare kune tenke seg en dag fri... Finnes desverre noen av dem... Skal selvsagt være forsiktig med å si sånn også for vet jo ikke alt om alle...

Nå er det viktigst at du tar vare på deg selv og den lille :-)

Huff, masse god bedring til dere <3

"Godt" å høre at det ikke bare er meg. Jeg er 13 uker på vei i morgen, og har allerede hatt symptomer i ca 4 uker. De siste dagene har det dessverre blitt verre- nå kjenner jeg det i korsryggen, rumpa og nedover i låra med det samme jeg står opp om morgenen. Heldigvis er det ikke så vondt at det hemmer meg veldig ennå, så krysser fingrene for at det ikke går på mer med det første. Legen min har visst aldri hatt en pasient som har hatt slike symptomer så tidlig i svangerskapet, så man er tydeligvis av den heldige typen om man merker plager allerede ;-) God bedring til deg, Guesswho- og prøv å ikke tenke så mye på hva andre tenker om evt sykemeldig. Lytt til kroppen din, det er bare du som vet hva som er rett for deg :-)

Ja var "godt" å høre at jeg ikke er alene om plager så tidlig. Det går heldigvis litt opp og ned. Har ikke hatt vondt på noen dager nå, men har også hatt fri fra praksis.. men nå er det tilbake for fullt, så får se hvordan det går :) Har ikke ringt fysio enda, da jeg vil vente litt for å se om det blir verre. Har du vurdert å gå til fysio, Ma89?

Ja var "godt" å høre at jeg ikke er alene om plager så tidlig. Det går heldigvis litt opp og ned. Har ikke hatt vondt på noen dager nå, men har også hatt fri fra praksis.. men nå er det tilbake for fullt, så får se hvordan det går :) Har ikke ringt fysio enda, da jeg vil vente litt for å se om det blir verre. Har du vurdert å gå til fysio, Ma89?

Jeg har vurdert det, men nå har jeg mulighet til å holde meg i ro ved behov, så tror nok ikke jeg oppsøker fysio med mindre det blir en stor hindring for meg. Ifølge legen min, får man ikke dekket timer hos fysio før man han problemer med å gå, og jeg synes det er mye å skulle ut med noen tusenlapper pr måned, når jeg fungerer greit :-)

Nei, det samme sa min lege, så han skrev "bekkenløsning meg gangproblem" eller noe på henvisningen.. hehe :p For det går jo utover gangfunksjonen (hvertfall hos meg) når det blir ekstra ille og jeg er sliten.

Høres ut som en fin lege! :-D Nå har det blitt verre siden jeg var hos legen sist, så jeg kan jo krysse fingrene for at min gjør det samme neste gang jeg er der. Hadde vært fint iallefall!
Du har ikke fått time ennå? Får virkelig håpe han/hun kan hjelpe deg- det er jo tross alt noen måneder igjen av svangerskapet og de fleste får jo noen kilo ekstra å bære på underveis også ;-)

Ja lurt å spørre hvertfall! Nei har ikke fått time enda, men det er fordi jeg ikke har ringt til noen fysio.. har jo henvisningen liggende klar, så er egentlig bare å ringe :p

Da har jeg og begynt å merke bekkenløsningen :(

Back
Topp