Tidlig begynnende bekkenløsning?

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Hei! 9+5 i dag og har slitt denne uken med en klemt sene eller irritert sene nesten over rumpa litt til venstre for rumpesprekken. Når jeg reiser meg, bøyer meg, eller tilfeldige bevegelser så får jeg et kjempestøt(!!) som går nedover halve rumpa med ulming til slutten av rompeballen. Tenkte først på isjas, men hører at den skal kjennes nedover i beinet også. Jeg klarer ikke å finne stedet når jeg trykker eller maserer. Ingen ting funker enn å sitte stille.
Kan dette være tegn på at jeg får bekkenløsning, er ikke dette litt for tidlig å få det nå da?

Håper det var riktig plass! Er helt ny her og første gangs gravid. :)
 
Hei på deg,

og velkommen på Babyverdens Forum :)

Jeg skal svare deg så godt jeg kan.
Selv om du er tidlig i svangerskapet, så skjer det jo veldig mye i kroppen din. Den lille livmoren begynner å utvides og hormonene er i fri flyt ;-)
Det er aldri så enkelt å svare via mail, men det høres ut som om det kan være en god idè å sjekke det ut. Er det kiropraktor i nærheten av der du bor? De er ganske flinke til å diagnostisere om det kan være bekkenrelatert. Det trenger bestemt ikke ha noe som helst med bekkenløsning å gjøre. Jeg tenker nok heller at det kan høres mer ut som en ischias-utfordring.

Du kan også ta kontakt med fastlegen din og be om en sjekk, men jeg hadde nok prøvd kiropraktor først :)
Uansett høres det ikke ut som noe "farlig" :)

Masse lykke til videre da!
Jordmor Ragna.
 
Back
Topp