Tidlig ammetåke eller noe...

Violeta

Augustbruker
Etter å ha hentet treåringen min i barnehagen i dag satte jeg henne i bilsetet og så kom selvfølgelig "Jeg må tisse!". "Klarer du holde deg?" "NEI!" Så litt stressa så hiver jeg alt jeg bærer på i bilen, tar ut igjen jenta og lar henne tisse i gresset (et stykke å gå opp til bhg igjen). Setter henne inni igjen og lukker døra. Det er når jeg skal åpne framdøra jeg merker det; bilen er låst! I solsteiken! Med treåringen fastlåst i setet inni! Aaaangst! Og nøkler og telefon på innsiden. Nå var det rett før panikken slo inn. Fikk stoppet en dame på gata og lånt telefonen hennes. Heldigvis husket jeg nummeret til mannen i hodet. Måtte ringe noen ganger før han tok den (ukjent nummer). Og griseflaks så var han tilfeldigvis på hjemmekontor (5 min unna) i stedet for på kontoret (30 min unna). Eller bortreist..... Uff, tenk å ha det hodet!!!! Han kom fort og storesøster bare lo og sa "Mor er tøysete og har ikke nøkkel, far er snill og låser opp!". Kjente skrekken satt i meg en stund. Alternativet hadde vært å knuse ruta (helt ny bil.....) Ingen koselig opplevelse! Trodde nesten ikke det skulle være mulig å låse bilen med nøkkelen inni på nye biler... Noen som har gjort lignende stunts?

Godt det ordnet seg til slutt. Har ikke opplevd noe så skremmende. Men glemmer ting hele tiden. Nå må jeg skrive alt detaljert i dagbok for å få dagene til å gå som de skal :-)

Godt du klarte å holde hodet kaldt å ikke knuse ruta ;) å i tillegg huske nr til gubben i stresset!
det er visstnok ganske vanlig å klare det der, å låse før man selv er inni bilen, men skjønner ikke hvordan den mekanismen fungerer.. Skulle jo vært umulig å låse før fører sitter på plassen sin egentlig?

Skummelt!! Så bra det endte godt :) vi har ei dør som ikke låser seg automatisk så synes det er en sikkerhet selv om den er ødelagt :p
Siden du har ny bil har du nok full kasko så ei knust rute hadde vell endt godt ?
Er litt mer distre ja, men kommer nok av at jeg er sliten.

* Sukkerklompen skal bli storebror i august *

Back
Topp