Tideneses værste allergiske reaksjon?

Thatoldcarlady

Glad i forumet
Vis vedlegget 188387
Vi gikk oss en lengre tur igår og var litt oppi skogen på ei lysløype.
Der begynner jeg å kjenne jeg kløøør og brenner under tightsen.
Tenkte ikke noe mer etter det før jeg la meg igår kveld og fikk sett synet!

Vet ikke hva som har bitt meg men, reaksjon er det absolutt...
Tok zyrtec igår og no nettopp og smurt på bruledin krem, var eneste def vi hadde.
Tyk hud og det brenner.. Burde man gå for legevakta? Eller skal man vente litt?

Noen som har fått sånn allergisk reaksjon?
Finner ikke noe "stikk" heller så skjønner ikke hva det er :(
 
Last edited:
Oi! Heftig... Du kan jo ta en telefon til legevakten? Håper det går fort over.
 
Jeg og datteren min får sånne reaksjoner på mygg. Spiser zyrtec og smører med kløestillende krem. Tar en dag eller to før det går tilbake til normalen
 
Huff, det så ikke godt ut. Ta deg en tur til legen i morgen hvis det ikke har blitt bedre.
 
Huff, det så ikke godt ut. Ta deg en tur til legen i morgen hvis det ikke har blitt bedre.

Enig i denne, eller kanskje uansett tatt kontakt med fastlegen.
Så er det kanskje greit å få tatt en runde med allergiprøver for å finne hva det kan være. For om det skulle være mygg eller noe sånt du reagerer på, så vil det jo være livsfarlig om du blir stukket i halsområdet og bør få epi-pen å ha på deg hele tiden.
 
Det var en heftig reaksjon
Ikke blitt bedre etter zyrtec?
Om det ikke er blitt bedre ville jeg kontaktet lv

Tok en zyrtec igår kveld, en idag tidlig og en nå nettopp.
Fikk eurax med svigermor også, så hevelsen har gått litt ned.
Men det brenner godt enda, så har såtte på ispose av å til :p
 
Jeg og datteren min får sånne reaksjoner på mygg. Spiser zyrtec og smører med kløestillende krem. Tar en dag eller to før det går tilbake til normalen

Ja det er sånn her å... Ihvertfall når jeg er i syden, men her i Norge har jeg aldri fått så voldsom reaksjon.
kan vær at det er pga det er på bakside av lår og jeg trente beina igår at det ble gigga... :(
 
Enig i denne, eller kanskje uansett tatt kontakt med fastlegen.
Så er det kanskje greit å få tatt en runde med allergiprøver for å finne hva det kan være. For om det skulle være mygg eller noe sånt du reagerer på, så vil det jo være livsfarlig om du blir stukket i halsområdet og bør få epi-pen å ha på deg hele tiden.

Takk! :)
Ja jeg tar å ringer nedpå legekontoret imorgen og får meg time, dette er jo livsfarlig om jeg skulle ha blitt stukket i halsen, det er helt sant! Takk for tipset, skal jaggu meg høre med legen og vise hvordan jeg såg ut.
Har gått litt ned nå med euraxen, men zyrtecen tar jo det langt tid med... Har aldri trengt å bruke det i Norge men, når jeg skal reise til syden bruker jeg zyrtec minst 1uke før vi drar og hele turen. :)
 
Jeg blir sånn av klegg, trenger kortisontabletter og allergitabletter i minst 1 uke for å bli kvitt det.
 
Får heftig reaksjon på myggstikk til og med på medisin. Ingenting å gjøre. De som har sånn penn de har det fordi de er dødelig allergisk.
Så lenge man ikke besvimer, har pustevansker eller lignende så tviler jeg legen gjør noe enn å ta en allergitest.
Legen har aldri gjort noe til meg.
 
Vet ikke hva som stakk meg heller... Har du funne ut hva du er allergisk mot?
Kan man finne ut av det foresten? :D
Ringer legen imorga! :)


Er insektstikk jeg ikke tåler, ikke noe utslag på allergiprøver :) har vært sånn sida jeg var lita. Kan ta allergisprøyte for å dempe det litt. Er klegg, mygg, etc jeg reagerer på.. Ser ut som ei kjøttkake på sommeren!
 
Du får nok ikke noe mer av legevakta enn zyrtec og kortisonsalve evt.. ble selv stukket i ansiktet for noen uker siden, og siden det ikke gikk utover svelg/pust så var det bare det jeg fikk. Ble ant stukket av veps da... Visste jeg reagerte på mygg, men ikke tenkt på noe mer..

Kan nok være noe brems kanskje. Men du kan jo få tatt en allergi test hos legen ihvertfall, sånn til senere!
 
Back
Topp