Tiden på sykehuset

litani

Blir kjent med forumet
Hei jenter

trenger litt råd her fra dere som veit litt mer om dette en meg.

hvor mye klær til babyn skal jeg ta med til sykehuset?
trenger jeg mer enn hentesett, en lue, ett par sokker og noen bodyer?
sliter med ig finne hentesett i bomull, er stort sett stikket ul på nett.. hmmm...

Vi brukte bare sykehustøyet til lillegutt mens vi var på sykehuset...så holdt med hentesettet. Vi måtte faktisk kjøpe nytt vi, for det vi hadde kjøpt var altfor stort [8D]

Brukte sykehuset sitt[;)]
Så slipper en å vaske tøy med en gang en kommer hjem...

Jeg brukte også sykehusets klær de første dagene. Jeg fødte på vinteren forrige gang og derfor hadde jeg med 2 bodyer, en i str. 50 og en i str. 56, lue, bukse, strømpebukse, sokker og strikket jakke. Glad jeg hadde med bodyer i forskjellige størrelser for str. 50 ble for lite for gutten min...

sist jeg var på føden (da jeg fødte datteren min) hadde jeg med klær til henne. sykehusklærne er jo hvite og blå, å det mente jeg var så stykt pga jeg hadde jente. ikke spør meg hvorfor [:D][:D]

ivertfall så hadde vi med egene klær, å jeg husker jeg slet sånn med amminga å var helt sår å da fikk jeg ikke til å gi henne mat de første dagene. hun lå jo bare å skreik stakkars. jormødrene/sykepleierne ville ikke gi henne noe morsmelkstillegg å jeg hadde jo ikke peiling på noe så nå vet jeg vertfall at jeg skal kreve det neste gang om det blir et tema igjen. (håper ikke det da) .

ellers så var di bindene som jeg fikk på sykehuset helt merkelige så jeg annbefaler på det sterkeste å ta med egene bind. !!!

[:)] tror nokk det går bra uansett hva du velger å gjøre altså..

Vi alle får ei bok hos Jordmora som heite Svangerskaps boka..
Den eine sia e det før mor, å den aindre sia e før far..

I den boka dær, så skal det stå akkurat det du burde ta me dæ på sykehuse.
Både te babyen å dæ sjøll [:)]
Så står den meire i Fødsels boka å, vest du har fått den [:)]

jeg hadde med klær på sykehuset til nr 2. klær jeg tenkte hun skulle bruke der, men det er i grunn ganske upraktisk altså. Da blir de masse skittenklær å ta fatt på når du kommer hjem fra sykehuset. I tillegg kan du risikere å miste noe av klærne hvis personalet en gang steller babyen og legger klærne til vask sammen med sykehusklærne...

Så jeg orker ikke å ta med annet enn henteklær. Men tar med 2 sett som anbefalt lengre opp i tråden her ;)

Back
Topp