Tiden løper jo rett og slett i fra meg!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Lillemann er 2,5 år og jeg har alltid drømt om to tette barn. Jeg er fortsatt ikke gravid, ikke får jeg lov til å bli det av ernæringsfysiologen eller legene mine enda heller. Men jeg har det skikkelig travelt nå føler jeg. Alltid drømt om å få de to barna jeg ønsker før jeg fylte 25 år. Altså nå er jeg 28.
Så begynner jeg å bli skikkelig baby syk. Legen og fysiologen mener jeg skal vente ett par år til. Jeg vet ikke om jeg klarer det jeg. Det betyr over fem år forskjell mellom søskna det.
Ingenting av det jeg har planlagt har gått etter planen.
Jeg ser helt klart store fordeler med stort alders forskjell mellom barna, men jeg ser også ulemper.
Noen andre som er i samme situasjon? Noen som har gitt f... I hva legene har sagt?

vel er ikke i samme situasjon som deg.

Men jeg har snart 3 unger med 8 år i mellom alle, var ikke planlagt det bare blei sånn.
De to på 16 og 8 år fungerer kjemmpe bra sammen så jeg ser ingen ulemper med å ha ungene så spredt.
Klart noe krangling er det jo men hvem søsken gjør ikke det liksom

jupp men ingen farlige konsekvenser av å ikke høre på legens råd.
sier ikke mer på åpent forum men vil du prate så bare send pm

Nå vet jeg ikke hvorfor du blir frarådet dette fra legene, men tror det skal ganske mye til før de sier noe sånt. Så hvis det var meg så ville jeg hørt på hva de sier.

jeg ga litt F i d mine lege og fysoterapaut sa og den gjelda bealter jeg enda.

fikk ryggproblemer etter førstemann og gikk til fyso fikk bekjsed om å vente med å bli gravid slik at helsen kunne stabilisere helst bli bedre/(bra.

1 år etter beskjeden ble jeg gravid å plagene ble verre tenkte da at d var bekken problemer men den fødselen er halvaent siden plagene er verre en d var før jeg ble gravid sistegangen og d viser seg at slitasjen jeg tidligvis hadde i ryggen har satt seg i muskelaturen og de trenings øvelse jeg er anbefalt har ikke funket slik som forventet de kan gjør perioder bedre men ellers har jeg d ganske tøft i de periodene trenign ikke funker. jeg har også et latent problem som har dukket opp nå etter sommeren som hindrer meg i de trenings timene som egentlig passer meg best.

så mitt råd følge rådene for om du bare gasser på å tenker at du kan fiske problemene siden kan d fort dukke opp andre hindringer problem som kan hindre deg i å ta problemet fatt. og nr lege anbefaler å vente er d mest sannysnlig pga korttids problemene kan hver store altså om ernæringfysolog er i bildet så er d kanskje bekymring som svangerskaps forgiftning eller diabetes, og d kan bli veldig alvorlig for bde deg å barnet.

er d også fysisk belastning nå kan de bli verre.

ryddet et problem av veien i stede for å hoppe over d . jeg vet ikke hvorlenge jeg skal "betale" for den tabben.

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

Først og fremst.. Ikke gi blanke i hva legene sier!! Da er du på en stor egotripp altså!

Jeg og trodde jeg skulle være ferdig med barn før jeg ble 25. Men her sitter jeg støkk alene, så singel som man kan få det og snart 23 år.
Men jeg driter i det bare ungen min får søsken en gang i framtiden. Aldersforskjellen bryr jeg meg ikke så mye om lengre..Er ikke alltid man får det som man vil gitt.

Nei det var det da. Ingenting går som planlagt. Men jeg er litt sånn som får panikk når ting ikke går helt etter planen.
Jeg vill gjerne komme ditt du er i dag med aldersforskjellen, men jeg klarer ikke det med det første tror jeg.
Jeg har mer enn nok å henge fingrene i her hjemme fortiden og enormt mye jobbing med kropp og sjel.
Så jeg får vel jobbe litt med hode og da kanskje[8D]

Jeg ser den og det er utrolig kjedelig når man på måte blir helt ødelagt av ett svangerskap.
Jeg har en kronisk bindevevsykdom og raste enormt ned i vekt etter jeg fødte. Jeg har brukt disse to årene på å komme meg etter svangerskapet. Men jeg er jo litt uenige med legen fordi jeg kommer jo aldri til å bli bedre. Heller verre og tenker litt sånn må jo være bedre å bli det når jeg enda er ung[X(]

vel først og fremst så vil jeg si at du er enda ung, og har godt tid til å få flere barn (ja jeg vet at det er irriterende å høre) men selv fyller jeg straks 33 år og jeg har enda ikke fått noen barn, av og til går ikke ting etter planen!! det må vi desverre bare leve med!! selv hadde jeg planlagt å få alle barna jeg ville ha før jeg fyllte 30 år, dette har jo ikke skjedd, rett og slett fordi at jeg traff min kjære først da jeg var 29 (og når jeg tenker tilbake så er jeg faktisk glad for at jeg aldri fikk barn med de tidligere kjærestene jeg hadde!) så har vi  (jeg og samboer)  strevd skikkelig med å bli gravid, ja vi har prøvd å bli gravid i snart 4 år  (i april blir det 4 år) og enda er jeg ikke gravid, ja det er frustrerende og jeg blir sinna fordi ting ikke går som planlagt, men guri hvor deilig det blir den dagen vi skal lykkes!! for en dag skal vi lykkes vi også, så får det heller være at det ikke gikk helt etter planen!!

også vil jeg si at jeg skjønner deg veldig godt!! det er frustrerende at ting ikke går som planlagt!! det er faktisk  skikkelig dritt!! er helt enig med deg! men siden legene råder deg å vente så ville jeg ha hørt på de hadde jeg vært deg, de sier det nok ikke for å være slem med deg, men heller for å hjelpe deg!

uansett hva du velger og hva som skjer så ønsker jeg deg en masse lykke til!! håper på det beste!!

Takk, ja jeg begynner å lære det jeg også. Det er egentlig ikke noe vits å planlegge. For ingenting går som det er planlagt.

ORIGINAL: Godhjerta

Føler med deg søteste, for livet mitt har heller ikke blitt slik jeg hadde ønsket det.

Men jeg har lært meg en ting, som ALDRI slår feil:
Når man tror man vet hvordan livet skal bli - så snur det!

Ingen trøst, utenom felles sjebne-felles trøst.

Takk for ett fint svar.
Det mest fornuftige er jo selvfølgelig å vente.
Jeg får vente litt til så lufte tankene mine for legen igjen.
Jeg ønsker deg lykke til og håper virkelig det klaffer for dere snart[:)]
For ja, det er fryktelig dritt når ting ikke går som planlagt.

Det blir som regel ikke som man har planlagt..

Og det er like mange ulemper med to tette som det er med to med stor aldersforskjell..

Du får heller prøve å godta hvordan situasjonen er, og ikke dvele ved at planen din ikke gikk som du ønsket.

ORIGINAL: nussnøff

Nå vet jeg ikke hvorfor du blir frarådet dette fra legene, men tror det skal ganske mye til før de sier noe sånt. Så hvis det var meg så ville jeg hørt på hva de sier.

Back
Topp