Tiden går sakte

Solbæra

Forelsket i forumet
Nå synes jeg tiden begynner å gå veldig sakte fremover.
Til nå synes jeg tiden har gått fort, eller ihvertfall fortere enn jeg synes tiden fra nå av går fremover.

Jeg tror vi har alt klart til babyen, kommer egentlig ikke på mer, og det er nok litt derfor jeg føler tiden går sakte nå.

Hvordan synes dere tiden fremover går?
 
Synes også stort sett det går sakte, men mye fordi at frykten for prematur fødsel ikke helt slipper taket, så hver dag der det ikke skjer noe kjennes veldig viktig. Men egentlig ingen grunn til at det skulle starte noe tidligere enn sist, så antageligvis en helt grunnløs bekymring. Håper ultralyd på fredag i alle fall viser at knotten har det bra :)
 
Går saaaakte.. :sick006Og jeg trur det har med pandemien vi står oppi for min del.Her har det tidvis vært nedstengt. Og vi her hjemme har vært livredd for smitte fra dag én , det samme er familiene våres. Drar ikke på besøk, får ikke besøk, ser ikke søsken, foreldre.. ingen kino/restaurantbesøk/treningsstudio etc.. Vi er på jobb og hjemme:dead: Følte allerede i 2 måned at dette svangerskapet har vart 3 ganger lenger enn de to forrige.. Dagene er så like:angelic: Ser ingen venninner.. Osv lista er lang.. Merker det ekstra godt i Gravidjournalen, og i barneboka til minste på 2 år. Har liksom ikke opplevde noe det siste året hehe..:schoked025

Men, nå som våren kommer, en kan styre og stelle i hagen, så kjenner jeg at tiden står mindre stille. Og at dagene går litt unna:excited001:Heartred
 
Syntes det tiden går veldig sakte jeg også, nedstengningen og smerter i kroppen som gjør at tiden føles ekstra lang her :(
 
Ååh, jeg synes det går veldig fort!:p Allerede i uke 28 liksom! Men jeg tror det har med den uendelig lange ventetiden vi har hatt frem til vi ble gravide. IVF sirkuset som tok lang lang tid, og alt man gjorde var å telle ned og vente..
 
Jeg syns tiden går veldig fort!Det har nok litt å gjøre med 100% jobb, 2 skolebarn og oppfølging etc. der, at vi har kjøpt ny bolig som vi overtok i helgen. En etasje skal totalrenoveres før vi flytter inn :rolleyes:. I tillegg er vi i startprosessen med å vaske, ordne etc. for salg av «gammel» bolig. Med butikker stengt må alt planlegges nøye og bestilles i god tid- både til visning/gammel bolig og til ny :wacky:.

Jeg har ikke kjøpt et eneste plagg eller noe som helst til babyen som kommer ennå, og føler derfor at tiden gjerne kan stoppe opp litt snart. Vet sånn ca hva vi trenger (alt :p), men vil ikke begynne før salg er gjort her og ting kan puttes i ny bolig.
Har i tillegg tatt noen fag på si (bare for gøy, for å fylle litt på masteren :p), men det har jeg hvertfall ikke tid til å prioritere :eek:(eksamen i mai).

Sååå, tiden flyr for meg!
 
Jeg synes og tiden går så sakte! Eller, de siste to ukene i alle fall. Har nok noe å gjøre med at det meste av innkjøp er gjort, ting vi skal få arve er endelig sendt i posten så da kan jeg slappe av i forhold til det, og de siste småtingene vil jeg vente med til vi fysisk kan gå i butikk for å kjøpe. Har begynt med strikking, og det gjør at tiden går litt raskere igjen, men på langt nær så raskt som det gjorde i starten :wtf:
 
Jeg syntes at tiden gikk veldig sakte fra jeg hadde positiv test og frem til ca uke 16! Men så plutselig var jeg i uke 27 gitt :joyful: Så jeg lurer på hva som skjer fremover nå, ettersom jeg alltid syntes at våren går fort! :happy:
 
Tre måneder igjen. Skjønner ikke hvordan det kan være tre måneder igjen. Føles som jeg har gått gravid like lenge som en elefant og fortsatt er det TRE MÅNEDER IGJEN!
 
Last edited:
Jeg synes tiden går fort fordi hverdagen er fryktelig travel. Men er enig med de som sier at 3 måneder en lenge. Det blir noen tunge måneder altså. Skal bli godt å komme i mål!
 
Jeg synes det første trimesteret og begynnelsen av andre trimesteret gikk kjempefort, men nå går det saaaaaaakte. Tiden bare åler seg fremover. Jeg begynner å bli klar for å få ut denne ungen :arghh:. Har heldigvis ikke store fysiske plager, men begynner å bli rastløs. Og tanken på at jeg skal gå høygravid gjennom det meste av sommeren er ikke særlig oppmuntrende.
 
Jeg syns tiden går fort. Travelt på jobb og travelt med en 1,5-åring hjemme. Er sliten hele tiden og har ikke gjort noen som helst (!) forberedelser på at det kommer en liten til i hus om 3 måneder.. begynner å stresse med det men aner ikke når jeg skal få tid eller overskudd til å i det hele tatt få oversikt over hva som må gjøres og skaffes :oops:
 
Vi har stortsett alt klart, mangler madrass til vugga, samt noen vaskekluter, pudder og kremer.
Jeg er sykemeldt med ett lite villig bekken og hyperemesis, så synes dagene er laaange. Men, må forlenge sykemeldinga hver mnd, så ser tiden går:happy:
 
Jeg syntes det går veldig sakte nå som jeg bare er hjemme og har vondt. Samtidig har jeg absolutt ingenting klart - butikker har vært stengt lenge her og jeg har vært i så dårlig form. Så sånn sett går tiden litt for fort! Håper bare ting åpner i løpet av mai, eller at jeg ihvertfall ved et mirakel føler meg bedre og kan få unnagjort litt rydding og ordning så vi er sånn noenlunde klare til å tai mot en baby.
 
Jeg syns tiden går fort. Travelt på jobb og travelt med en 1,5-åring hjemme. Er sliten hele tiden og har ikke gjort noen som helst (!) forberedelser på at det kommer en liten til i hus om 3 måneder.. begynner å stresse med det men aner ikke når jeg skal få tid eller overskudd til å i det hele tatt få oversikt over hva som må gjøres og skaffes :oops:
Tre mnd er god tid! Du har jo en fra før så noe er vel uansett på plasser? Har ikke gjort noe selv heller, har to barn og jobber også. Vurder å gå gradert på jobb? Viktig å kunne hvile litt også, særlig når du har en så liten i tillegg :)
 
Tre mnd er god tid! Du har jo en fra før så noe er vel uansett på plasser? Har ikke gjort noe selv heller, har to barn og jobber også. Vurder å gå gradert på jobb? Viktig å kunne hvile litt også, særlig når du har en så liten i tillegg :)

Joda, men får vel ikke mer krefter i løpet av disse tre mnd:hilarious: har litt på plass ja, men ganske mye som må ordnes, bl.a. har vi egentlig ikke plass til en til her vi bor nå så må finne ut av hvordan vi skal gjøre det. Det jeg stresser mest med er egentlig bare å få oversikt over hva som må gjøres :p har vært 20% sykmeldt i to mnd snart.. skal ha ny samtale med legen på mandag, så får se hva hun sier da :)

Hvordan er det å ha to fra før da? Ser for meg det er travelt :shy:
 
Back
Topp