Tiden går plutselig så sakte

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Tiden opp til 10 uker har flydd forbi, men nå har tiden plutselig stoppet opp og de siste par dagene har føltes ut som flere uker! Hva gjør du for å få tiden til å gå?

Jeg har ikke fått otul før jeg er 13+3 og det er 19 hele dager til.. Med andre ord kjeeempe lenge!
Skulle gjerne bestilt en ultralyd utenom, men det er jo for å se på anatomi og forhåpentligvis få en sniktitt på kjønn dersom alt ser bra ut og da er det kjipt med å betale penger for en ultralyd når jeg uansett må vente til minst 12+4. Kjønn kan ikke ses tydelig nok før etter 12+4, men jo lenger man venter jo sikrere blir det, så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet da, men hvordan kan jeg som en kronisk utålmodig person få tiden til å gå? :hilarious:

Hvis du finner svaret på hvordan å få tiden til å gå så gi meg gjerne det! Her synes jeg tiden snegler seg avgårde og jeg er bare 8+5 i dag. Men å ha mye å gjøre og liten tid til å sjekke forum og apper hjelper litt for meg hvertfall :laughing002

Jeg synes tiden har gått såååå sakte helt siden formen ble dårlig for 5 uker siden. Jeg føler jeg har vært gravid en evighet… prøver bare å få livet til å gå ved å jobbe og sove :D

Synes det føles som en lang evighet siden jeg fikk første positiv test, men så er det faktisk bare 1.5 mnd siden?! :happy090 Har hørt at mange som har barn fra før sier at andre gangen så flyr graviditeten avgårde - det er ikke tilfelle her hvertfall :dead:

Ja! Jeg var også innstilt på at tiden sikkert kom til å fly avgårde denne runden, siden jeg har en liten en å passe på fra før. Føles nesten som det går treigere enn første gang. Nå starter jeg hver dag med å lengte mot kveld og soving igjen, da går det jo ekstra treigt.

Jeg har aldri vært gravid før, så vet ikke helt sikkert: men jeg tror at 1 trimester kan føles som en evighet siden man er så low på energi og ofte er i dårlig form. Jeg håper og tror at når vi kommer over i andre trimester får pipa en annen lyd, og at tiden da kanskje går mye fortere :D

Ja, håper det! Da begynner også kanskje mange med litt forskjellig innkjøp og planlegging av babyrom, magen begynner å vises og man slipper å holde det hemmelig så mye lengre :)

(Forhåpentligvis) tredje barnet her, og føler heller ikke det går så særlig fort foreløpig. Dagene og ukene snegler seg avgårde. Håper det stemmer som pasjonsfrukt skriver at det går fortere etterhvert. Når kvalme og trøtthet ikke blir så dominerende.

(Forhåpentligvis) tredje barnet her, og føler heller ikke det går så særlig fort foreløpig. Dagene og ukene snegler seg avgårde. Håper det stemmer som pasjonsfrukt skriver at det går fortere etterhvert. Når kvalme og trøtthet ikke blir så dominerende.
Ja, jeg tror når man begynner å kjenne noe også at tiden ikke vil gå så sakte, for da vet man jo at det er liv laga inni der. Nå vil jeg liksom bare vite om alt er greit, om det er liv, om det er forenelig med liv og alt sånt. For frem til det føler jeg ikke at jeg klarer å slappe av eller tenke fremover.

Ja, jeg tror når man begynner å kjenne noe også at tiden ikke vil gå så sakte, for da vet man jo at det er liv laga inni der. Nå vil jeg liksom bare vite om alt er greit, om det er liv, om det er forenelig med liv og alt sånt. For frem til det føler jeg ikke at jeg klarer å slappe av eller tenke fremover.

Nei, sant. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Det føles fortsatt så utrolig usikkert, så jeg tør ikke tenke på hvordan våren og sommeren vil bli, eller hvordan hverdagen vil bli med tre barn. Tør ikke si noe til noen eller snakke så mye med samboer om det heller. Vil ikke helt la meg tro på det før jeg har sett om det kan bli noe.

Også føles det så waste å skulle være i så dårlig form om det ikke er noe der..

Nei, sant. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Det føles fortsatt så utrolig usikkert, så jeg tør ikke tenke på hvordan våren og sommeren vil bli, eller hvordan hverdagen vil bli med tre barn. Tør ikke si noe til noen eller snakke så mye med samboer om det heller. Vil ikke helt la meg tro på det før jeg har sett om det kan bli noe.

Også føles det så waste å skulle være i så dårlig form om det ikke er noe der..
Ja jeg klarer ikke tenke så mye på det heller, da er det bedre å bare vente og se hvordan den går. Vi må bare tenke at det er ikke lenge igjen så får vi i hvert fall kommet over den største kneika og får forhåpentligvis slappet litt av med det og kanskje det da går litt mer opp for oss også.

Ja jeg klarer ikke tenke så mye på det heller, da er det bedre å bare vente og se hvordan den går. Vi må bare tenke at det er ikke lenge igjen så får vi i hvert fall kommet over den største kneika og får forhåpentligvis slappet litt av med det og kanskje det da går litt mer opp for oss også.

Ja, håper det! Det kan bare bli bedre :P Første trimester er overraskende tungt, selv tredje gangen

Føler tiden frem til 12-14 uker ish går dødsakte, både denne gangen og første gangen! Men så flyyyr 2 trimester, før 3 trimester er dødsakte igjen :hilarious:

Ja absolutt! :hilarious: Rart med det!
Jaaa, og fryktelig kjedelig synes jeg :hilarious: Også sist noen dager etter fødselen så husker jeg at jeg tenkte oiii, graviditeten gikk kjempe fort :hilarious:

Nå går tiden saaaakte.

Snart kan vi si det til verden, men så må vi holde på hemmeligheten noen uker til! :arghh:

Eeenig!:banghead: Følte det gikk fort frem til ultralyd i uke 9, men etter det føles dagene så laange.. nå er det bare å telle ned til otul om 9 dager:confused1

Jaa, tiden går såå sakte! :sleep011 Venter såå på otul som er om 2 uker til og vi endelig skal begynne å fortelle det til folk.

Er 11+4 nå og føler faktisk tiden har gått i greit tempo nå:smiley-angelic002 med første var jeg ekstremt dårlig så var sykemeldt og klarte nesten ikke gå ut døra, og samboer studerte på andre siden av landet og bare hjemme i helgene. Da gikk tiden syykt sakte:facepalm::dead::smiley-ashamed004

Back
Topp