Tiden fra spraystart til uttak?

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
(Har ikke presentert meg her inne ennå, for jeg har ikke helt hatt lyst til å offentligjøre for de jeg kjenner på ordentlig her inne på BV at vi skal gjennom IVF... Går fort rykter i ett lite samfunn, og har ikke lyst på masse spørsmål.. Men mange her kjenner meg jo godt fra Prøvd lenge[:)])

Anyway;

Hvor lang tid går det fra man starter med spray til uttaket er?
Har ett håp om å rekke å starte med spray i løpet av juni - og få uttak i ferien i august[:D]

Ved mitt siste forsøk, begynte jeg med spray 7.januar og uttak 11.februar. [:)]

Håper du rekker ett forsøk før sommer'n. Lykke til.

Det varier veldig på nedreguleringen, det kommer litt ann på klinikken også, for de vil ikke ha uttak i helgen i Porsgrunn, derfor legger de opp løpet slik at man starter på sprøytene en onsdag og derfra beregnet el sprøyte på dag 11 dvs lørdag den dagen man setter el sprøyta. Så det betyr 11 dager + 14-21 dager med nedregulering, i henhold til når du fikk mensen. Jeg kunne ha fått 14 dager nedregulering nå - men det passet ikke for meg så jeg fikk 21 dager. Noen ganger passer det ikke den uken for sykehuset heller så det er vanlig med alt fra 14-21 dagers nedregulering.

Dette betyr 14-21 dager +11-13 dager alt ettersom du faller inn i henhold til nedreguleringsfasen og sprøyte perioden.

Dette var et generelt svar, og jeg regner med at det er det greieste svaret. Vanskelig å si hvor lang tid du kommer til å gå på denne sprayen.

Jeg har pleid å spraya i tre uker, og tatt puregon i 8-10 dager, og uttak to-tre dager etter det. Altså tilsammen ca. 5 uker tok prosessen for meg.

på mitt første forsøk begynte jeg på spray 22 sept og tok ut egg 22 okt
nå begynte jeg på spray 18 april og skal ha uttak ca 19 mai

Tusen takk for svar alle sammen[:)]

Venter på innkalling til kontrollprøven til sambo nå, er 2 mnd siden vi var på forsamtale. Så håper vi får den timen i løpet av juni, og at vi kan gå videre da uten at de skal gjøre masse med meg[:)] Men regner med at avdelingen har fellesferie i juli, så det kan jo ødelegge planene litt. Er så spent[:D]

Er ikke skamfull over å måtte gjennom IVF - kommer til å være åpen om det når det skjer - men grunnene til at vi trenger det tror jeg ikke vi kommer til å fortelle gud og hvermann rundt oss. Det føles litt privat[:)]

Back
Topp