Tiden før fødsel

B

Bkno3636992

Guest
Hva forventet/forventer dere av barnefar ifh til at fødselen plutselig kunne/kan starte? Når forventer dere at han skal holde seg hjemme (en og en halv måned før termin, en måned, to uker, en uker), hvor mye møter han venner siste tiden, hva får han lov til å gjøre? (må han dra med bil for eks, eller kan han dra på skatetur, sykkeltur etc)
 
Har termin om 7 dager og samboer jobber over en time unna hjemmefra.
Eneste "forbudet" (ekkelt ord for liker ikke å gi samboer forbud...) er alkohol. Han skal jo kjøre meg til sykehuset som er en ganske grei kjøretur unna.

Ellers syns jeg han skal få gjøre nøyaktig som det passer han. Trene, besøke venner osv. Han er stor gutt og klarer å vurdere ting selv.
 
Her lever vi helt som normalt, han jobber ofte langt unna hjemme, og gjør som vanlig på fritiden. Ser ingen grunn til å begrense noe som helst med unntak av «flatfyll»... Ti dager til termin i dag.
 
Ble lagt inn og igangsatt tre uker før termin sist. Så jeg tenker at en måned før termin og frem mot termin så reiser han ikke på telttur eller langt bort. Han skal på en telttur med en kompis seks uker før termin hvor jeg regner med han drikker og koser seg. Han drikker svært sjelden alkohol så det er ikke noe tema hos oss etter denne turen. Ellers går vel livet som vanlig og han får gjøre som han vil:happy:
 
Eksen min levde som normalt med begge barna, utenom alkohol/fest mot slutten. Med yngste trilla eg eldste i søvn med rier mens han hjalp bror sin med noko. Det var ingen god tur og eg kom meg ikkje heim med vogna, så når han lurte på om dei rakk eit lass til med boss, svarte eg kort NEI:hilarious: Eg var ganske tett mellom rier og klarte ikkje snakke, innen 1 time etter nekta eg å snakka med nokon :laughing025Da ville KK ha meg inn gitt:cool05 Det var rart å stå fast i bunn av bakken med vogna og ha vondt. Men viktig å leva som vanlig for begge:)
 
Det eneste jeg sa til han sist var at han ikke fikk reise på en fest som var på en hytte der det ikke var mobildekning. Gjorde meg ikke noe at det var langt unna eller om han hadde drukket. Går alltid en taxi, men ikke hvis man ikke får tak i mannen :D
Denne gangen er han sikkert på jobb, så da får jeg håpe han er tilgjengelig på mobil. Kan ikke nekte han jobben ;)
 
Lever ganske vanlig :) men han kutta alkohol siste sommer i prøvetida og har holdt seg til alkoholfri øl siden da
 
Lever som normalt. Ingen alkohol siste ukene før termin. Men han drikker så sjeldent at det ikke har vert et tema egentlig. Han kan fint få gå på besøk til folk om ha ønsker det :hilarious:
 
Fødte 3 uker før termin og hadde hele tiden en følelse av at det kom til å skje før, vi hadde bare en enighet at han trengte ikke planlegge noe guttatur(langt borte/annet land) eller flatfyll den siste mnd før termin:)ellers levde vi helt som vanlig:)
 
Han får besøke folk og gjøre som han vil, eneste "kravet" jeg har er nok at han kommer når jeg ringer :hilarious:
 
Levde som normalt. Kan jo ikke sette livet på vent i flere mnd fordi babyen kan komme for tidlig, syns jeg :p
Nå drikker ikke han så mye alkohol til vanlig da, så sånn sett var det aldri et problem om det plutselig skulle skje og han måtte kjøre
 
Vi levde begge som vanlig. Hvis han dro bort var han tilgjengelig på tlf og i kjørbar tilstand.
 
Vi lever som vanlig vi også, mer vanlig enn det var i starten. Men nå er det slik at ikke alle har det like enkelt, og faktisk må stille noen krav, da kanskje ikke barnefar tar alkohol som en selvfølge. Barnefar hadde planer om å fortsette å drikke alkohol minst 5 dager i uka, og fortsette med 5-6 halvlitere hver kveld frem til siste måneden før fødsel. Og andre situasjoner mtp alkohol, som har gjort at å stille krav har vært høyst nødvendig for oss og det kommende familielivet. Vanskelig å ha tillit til noen som drikker så mye alkohol, og planlegger å gjøre det igjennom stortsett hele svangerskapet.

Men hey, vi kan vel bare fortsette denne dynamikken inne på forumet med å le av de som ikke står i samme situasjon som oss selv, når de kun spør om enkle spørsmål, da blir det vel supertrivelig på forumet :hilarious:
 
Vi lever som vanlig vi også, mer vanlig enn det var i starten. Men nå er det slik at ikke alle har det like enkelt, og faktisk må stille noen krav, da kanskje ikke barnefar tar alkohol som en selvfølge. Barnefar hadde planer om å fortsette å drikke alkohol minst 5 dager i uka, og fortsette med 5-6 halvlitere hver kveld frem til siste måneden før fødsel. Og andre situasjoner mtp alkohol, som har gjort at å stille krav har vært høyst nødvendig for oss og det kommende familielivet. Vanskelig å ha tillit til noen som drikker så mye alkohol, og planlegger å gjøre det igjennom stortsett hele svangerskapet.

Men hey, vi kan vel bare fortsette denne dynamikken inne på forumet med å le av de som ikke står i samme situasjon som oss selv, når de kun spør om enkle spørsmål, da blir det vel supertrivelig på forumet :hilarious:
Om man har en mann som drikker så mye hver dag så burde man kanskje ta en prat om man burde dratt på noen møter eller lignende. I mine øyne er det ikke normalt å drikke 5-6 øl hver kveld.
Syns dog ingen har vært uhøflige her.
 
Det er det ikke i mine øyne heller, derfor det er viktig å stille krav til han. Han har heldigvis sluttet nå, etter at han fikk streng beskjed om at jeg flyttet ut om han fortsettet slik. Skal være edru den siste måneden, men har måttet vært nøye med at han har holdt avtalen oss imellom ang alkoholkonsum den restrerende tiden i graviditeten.
 
Storesøster kom nesten en mnd før tiden, så vi var litt føre var denne gang også, men da var det snakk om fyllefest ☺️ Jeg sendte han allikevel ut på øl med kompiser noen dager før lillesøster kom, men hadde da mamma og ei nær venninne i beredskap hvis noe skulle skje☺️
 
En venninne forlot mannen før fødsel pga at han bare drakk og tok ingen ansvar og han snyltet på henne.

En baby krever mye og det er ikke meningen at ditt liv skal stoppe opp og hans fortsette helt som før. Selvfølgelig er det jo bare du som kan amme, men far kan bidra med mye. Bleieskift, bysse, kose, husvask og middagslaging. Om mannen bare drikker så kan han ikke dette.

Her så drakk ikke mannen en dråpe alkohol de siste 2 månedene. Ikke drukket så mye generelt. Har ikke hatt behov for å sette noen regler. Selvfølgelig så mistet mannen lappen kort tid før første Mann ble født. Så han kunne ikke kjørt uansett, men det ble ingen alkohol.
Mannen forventet da at han skulle rekke å jobbe ferdig vakten på sykehuset før han kom til sykehuset :eek:

Snakk om forventningene deres
 
Det er det ikke i mine øyne heller, derfor det er viktig å stille krav til han. Han har heldigvis sluttet nå, etter at han fikk streng beskjed om at jeg flyttet ut om han fortsettet slik. Skal være edru den siste måneden, men har måttet vært nøye med at han har holdt avtalen oss imellom ang alkoholkonsum den restrerende tiden i graviditeten.
Jeg stilte krav jeg, selv om mannen min ikke drakk så mye. Men jeg ble dårlig i svangerskapet (kunne ikke gå siste to mnd) og trengte mer hjelp. I tillegg hvis noe skulle skje så ville jeg at hvertfall han skal være klar i hodet da jeg trekker meg selv inn i meg selv med mye smerter.
og føler ingen har ledd, men forklart utifra deres respektive situasjoner ❤️
 
Back
Topp