Tiden etter keisersnitt

susy123

Betatt av forumet
hvor lenge etter keisersnittet sluttet du å kjenne selve snittet ?
Det er snart 3 uker siden her og jeg kan fremdeles kjenne at det drar/svir i sidene på snittet når jeg er på beina!
 
Det tok vel opp mot 6-8 uker. Det er en stor operasjon og mye muskler, ligamenter og arrvev som skal gro
 
Kjente hele snittet lenge, og tok lang tid før jeg kunne gå med normale bukser med glidelås "over snittet", oppimot 1 år.. Kjenner fortsatt litt på ene siden av snittet, og nå er det over 3 år siden.. Ikke vondt da, bare ubehagelig stikking ved enkelte bevegelser..
 
Rundt 6 uker ca. Nå er det 3 mnd siden, og jeg kan av å til kjenne litt stikking og kløe men ikke smertefullt.
 
Snart 9 mnd siden her, og det er fortsatt litt sårt i arret her. Særlig ved trykk el.l.
 
Last edited:
Rundet 3-4mnd var all aktivitet helt smertefritt for min del.
Bekkenet derimot tok over et år :sorry:
 
Noen som vet om hvordan jeg vet jeg tok for hardt i..?
Altså jeg rett og slett glemte meg vekk og bærte 2 handleposer som nok var rett over vekta til mini i noen meter til bilen.
Fikk ikke vondt når jeg gjorde det og tror ikke jeg kjenner noe mere på snittet/arret nå en før..

Men hvis det skulle gått noe galt så ville jeg vel ikke vært i tvil?
Er 4 uker siden på torsdag
 
Noen som vet om hvordan jeg vet jeg tok for hardt i..?
Altså jeg rett og slett glemte meg vekk og bærte 2 handleposer som nok var rett over vekta til mini i noen meter til bilen.
Fikk ikke vondt når jeg gjorde det og tror ikke jeg kjenner noe mere på snittet/arret nå en før..

Men hvis det skulle gått noe galt så ville jeg vel ikke vært i tvil?
Er 4 uker siden på torsdag

så lenge du ikke fikk vondt er det ikke noe problem :)
 
så lenge du ikke fikk vondt er det ikke noe problem :)
Kjente arret litt nå etterpå.. det har i seg selv vært litt av og på men jeg har ikke kjent så mye ubehag i snittet de siste dagene så var litt nedtur at jeg skulle kjenne litt på det ..
men det er vel normalt å kjenne litt ømhet siden jeg sikkert overbelastet det?
 
7 uker snart her og «endelig» ikke så øm inntil såret. Har følelse i huden liksom.

De små stikkene eller dragene ble borte for kanskje en uke siden.. passer på å ikke ha truse/buksekant rett på.
 
Kjente arret litt nå etterpå.. det har i seg selv vært litt av og på men jeg har ikke kjent så mye ubehag i snittet de siste dagene så var litt nedtur at jeg skulle kjenne litt på det ..
men det er vel normalt å kjenne litt ømhet siden jeg sikkert overbelastet det?

Tror nok ikke du overbelastet det med bæreposer litt tyngre enn babyen noen få meter. Kan være at du kjenner ekstra godt når etterpå + litt bekymret og at du da er litt mer oppmerksom på ømhet. Der er 15 mnd mellom nr 1 og 2 her. Hadde haste ks med nr 2. Jeg fikk beskjed om at jeg fint kunne løfte nr 1 inn og ut av bil/vogn/tripp trapp stol + bære opp og ned trapp når jeg kom hjem fra sykehuset siden han var liten for alderen, men veide jo mye mer enn en nyfødt baby. Det gikk helt fint.

når det er sagt kjenner du din kropp best og ta kontakt med lege hvis du er bekymret.
 
Back
Topp