OAB92
Betatt av forumet
Jeg tok brystoperasjon for 3 uker siden, var en liten A før barn og etter tre runder med graviditet og amming kviet jeg meg for å kle av meg på overkroppen. Har nå lagt inn dråpeformet proteser delvis under muskel (dual plane?) for så mest naturlig resultat som mulig. Blir en stor B når all hevelse er gått ned. Mitt spørsmål til dere andre SOM OGSÅ HAR LAGT UNDER MUSKEL er: hvor mye gjorde dere i ukene etterpå? Jeg er redd for at jeg er «for aktiv», men det er jo veldig vanskelig å holde roen i ukesvis med tre små Jeg holdt sengen for det meste de to første dagene, var litt sosial og gikk en liten tur den femte dagen, kjørte bil den niende dagen, og gjorde hverdagslige oppgaver ca fra da også. Har knapt løftet albuene over skulderhøyde siden da, har brukt/løftet venstrearm mye mindre enn høyre da høyre var praktisk talt smertefri ganske tidlig mens dett stakk og strakk og hadde til tider «brennende» følelse i venstre pupp/muskulatur. Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å ikke løfte tungt, men har løftet barn med kneet som hovedstyrken og armene for å holde barnet stabilt. Har også bært noen lett/middels tunge bæreposer en gang og to mellom uke 2 og 3 siden operasjonen. Syns det er veldig vanskelig å vite hva som er «for mye», er jo selvsagt redd for serom (væskedannelse?) og deretter hard kapsling. Er også selvsagt redd for at disse små ubehagene som avogtil kommer ved bruk av venstrearmen skal bli permanent. Så kjente du fortsatt på litt ubehag og hevelse 3-4 uker etter operasjon? Gjorde du også dagligdagse ting som å gå tur og rydde vekk leker og lage mat og dusje (forsiktig) osv? Jeg har fått noen små dunk av ungene i puppene også (mest venstre selvsagt, som fra før av var mest vondt), men LITT må man jo rekne med å dunke borti puppene, selv de som ikke har barn? Tusen takk for seriøse svar