Tiden etter abort - blødninger og smerter

Bkno3781960

Første møte med forumet
Jeg hadde nylig en spontanabort i uke 11+4. Blødningene begynte for en uke siden idag, men jeg ble satt i gang med misoprostol på sykehuset etter tre dager med blødning og kramper. Det tok en dag på sykehuset hvor mesteparten kom ut og jeg ble sendt hjem. De første to dagene etter dette hadde jeg ikke spesielt vondt eller blødde spesielt mye, men så har det tatt seg litt opp igjen. Nå, en uke etter blødningene begynte, blør jeg enda mye (slik som de to første dagene med mens) og har vondt i korsrygg og en del kramper/smerter i livmor. Det er kommet en del koagler og to "kjøttstykker" - hvor siste kjøttrest kom i går.

Dette er min første abort og sykehuset svarer bare generelt på alle spørsmålene mine slik at jeg sitter igjen og føler meg alene. Derfor vil jeg gjerne høre fra dere som har gått gjennom det samme hvordan dere opplevde blødningene og smertene i tiden etter aborten, gjerne så mye detaljer som mulig. Hvor lenge blødde dere? Hvordan utviklet blødningen seg mtp mengde? Hadde dere smerter i tiden etter aborten?

På forhånd tusen takk for at dere deler <3

Hei, så utrolig synd at du går igjennom dette nå.. føler med deg :Heartpink jeg hadde også spontanabort, men ganske tidlig. Blødde en del med koagulert blodklumper første uka, også stoppa det. etter 4uker ish fant de ut at jeg hadde rester, måtte ta abort på det, men da skjedde det aldri noe, blødde ingenting før neste mens. Så jeg har ikke samme erfaring som deg. Men! Jeg vil tipse deg om å ringe andre klinikker som har gynekologer, om det er andre sykehus, eller småe lokale klinikker. Eller det kan være online baserte gynekologer også! Selv om du ikke har vært der, så kan du snakke med de, mulig du får generelle svar med noen, men alle personer er forskjellige og vil gi deg sin egen versjon av hva de tenker om det. Så jeg ville prøvd det faktisk om du føler du ikke får nok svar der du har vært allerede :Heartpink Jeg følte meg også alene med tusen spørsmål når kroppen ikke rydda opp, og jeg fikk heldigvis gode svar når jeg ringte gynekologi på sykehuset i hjembyen selv om jeg tok aborten via nabobyen. Masse lykke til videre, håper du får svar på det du trenger!

Back
Topp