Hvor lang tid burde man sette av til første svangerskapskontroll i uke 12? Og hva med TUL? Greit å planlegge litt mtp jobb 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg antar du skal til legen, siden du må ta blodprøve? Faktisk tid innehos legen var vel kanskje 10-15 minutter. Deretter 5 min å vente på blodprøve, som tok kanskje 5 minutter. Men jeg satt i over 20 min og ventet FØR jeg kom inn til legen, da.... Jeg tror aldri jeg har fått komme inn til legen på det tidspunktet jeg faktisk har time, det er alltid masse forsinkelse.
Hør med legen når du bestiller hva de regner som normal tid for en første kontroll. Noen leger har faste tider på hva som er en legetime, typisk 15-20 minutter, mens andre ikke har det. Det kan hende de setter opp dobbelttime til deg om de er av typen som har fasttid på en legetime.
Min TUL tok vel 15 min, kanskje?
Første kontroll hos jordmor (jeg hadde i uke 16, de ville ha alle inn mellom uke 12 og 16) varte i en time og et kvarter. Jeg tror de normalt setter av en time til det (men jeg hadde den listen med spørsmål). Hun sa at påfølgende kontroller varte en halvtime, siden de da ikke trenger bruke tid på å gå gjennom helsekort og stille så mange spørsmål.