Tid for tannfelling??

lenemor

Forumet er livet
Hvordan er det hos dere andre damene, har tannfeen begynt å besøke femåringene? Her har vi ei som venter veldig spent på å miste sin første tann - hun har to løse tenner (fortennene nede), men den regner vi med forsvinner nå ganske snart. I går oppdaget pappaen også at den nye tanna har kommet ut allerede, bak den gamle. Håper den retter seg opp og kommer på riktig plass etter hvert som de gamle tennene faller fra.

Dere som allerede har hatt tannfeen på besøk, hva ga hun i glasset/under puta, og hva gjør dere med melketennene?

Joda, her forsvant første tanna 4. januar
Den hadde vært løs lenge, og til slutt måtte vi inngå en avtale om at: imårra, før barneidretten, så skal vi dra den ut. Da var den så løs at vi var litt redd den skulle falle ut på natta siden ho bruker totten...
Vi la den i et eggeglass med vann på kvelden, og håpet tannfeen ville finne den.
På mårran så kom ho løpende inn til meg og sa: nå skal jeg se om tannfeen har vært her i natt! HJELP! tenkte jeg da. Hadde glemt bort hele tanna på kvelden jeg... -Ta en tur på do først da, sa jeg til ho.....og løp ut på kjøkkenet og fikk puttet i en 50-lapp. Tømte ut vannet først da
Ho har egentlig lært av tante Lena at ho ikke må ha vann i, for da kan ho ikke få lapper....

Her og var den nye tanna på vei opp før den "gamle" var ute. Så den kommer opp bak der den andre var. Men regner med at ho må ha regulering uansett pga. åssen det ser ut inni der etter tottebruk i over 5 år....foreløpig....

Tanna ligger foreløpig i ei skål i skapet. Kanskje jeg lager i sånn minneramme til den. Skal lage til første hårlokken og kanskje.

her venter vi spent.. men det er ingen løse enda... så vidt jeg vet! men malin har meget lyst på besøk av tannfeen snart.. så vi får se.. vet om flere rundt her som har mistet tenner på samme alder.. :) morsom tid sånn bortsett fra at jeg har litt angst for løse tenner da... :P jeg får litt panikk rett og slett.. og syns det er kjempeekkelt.. haha.. sååå det der blir morten sitt ansvar! :P

Trillemor82 skrev:
her venter vi spent.. men det er ingen løse enda... så vidt jeg vet! men malin har meget lyst på besøk av tannfeen snart.. så vi får se.. vet om flere rundt her som har mistet tenner på samme alder.. :) morsom tid sånn bortsett fra at jeg har litt angst for løse tenner da... :P jeg får litt panikk rett og slett.. og syns det er kjempeekkelt.. haha.. sååå det der blir morten sitt ansvar! :P

Så morsomt - jeg er superfacinert av løse tenner jeg, så jeg må styre meg så jeg ikke går og skal kjenne hele tiden

Jeg er som deg, lenemor, elsker å pelle på det meste..  

Her har vi ingen løse tenner, men venter i spenning..

Snuppa skal til tannlegen på fredag, så kanskje hun kan se om noen er løse. Jeg klarer ikke å gå å kjenne selv i alle fall - blir en smule dårlig av å se på når barna står og rikker på....

Storebror hadde også tenner som kom bak melketennene, og de så ganske skjeve ut også en stund - men de har i alle fall rettet seg fint.

Så spennende :) Leah har ingen løse tenner enda, og hun er litt skeptisk til dette med å miste tenner hun :) Jeg er VELDIG spent ;)

Tid for oppdatering ser jeg - første tanna kom ut forrige mandag, mens hun var i barnehagen - kjempestolt jente som tok meg imot med jubel og rop - og tanna hadde personalet fint pakket i en brødpose og hengt på plassen hennes.

Vi valgte tannglass på nattbordet - med vann i. Jeg synes at sedler er helt unødvendig mye betalt for en melketann - egentlig synes jeg en femmer eller en tier er nok slik at barnet kan kjøpe seg en liten ting på kiosken, men faren hadde en tjuekroning i lomma så det ble såpass.

Frøkna var strålende fornøyd med pengen, og den er lagt bort til hun skal ut og handle en dag

Her er enda ei tann løs nå, og den første nye tanna er halvveis oppe
Men det ser ut til at 6-års jeklene skal ta tid....

ja.. her er de to fortennene nede ute... og det ble totalt 30,- for dem.. for det var det vi hadde i kontanter.. :) men. de går hun med i lomma heeelee tida.. for det er faktisk tannfeen som har tryllet dem til en penge...

vi har lagt begge de to tennene i en sånn min første tannboks som hun fikk til dåpen sin... de andre vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre med.. la oppi en sånn lapp hvor det står datoen for når hun mistet dem.. skal sjekke om jeg kan gravere på den boksen..

stas at de begynner å miste tenner.. de er blitt så store... men jeg fikk jo seriøst helt panikk da m kom å fprtalte at de var løse.. og da hun stolt viste de frem fikk jeg helt grøsninger.. men.. mannen var litt tøffere enn meg og dro dem ut :P jeg turte ikke pusse tennene hennes el noe før de var ute.. det tok heldigvis bare to døgn fra vi fant ut av at de var løse.. :P

Back
Topp