Tid for søsken?

NJWK

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg har et spørsmål til de som har to eller flere barn. Vi ønsker oss et søsken til vårt barn... Detter har IKKE vært aktuelt før nå, og vår datter er snart 6 år. Er jo litt i tvil da, hvordan så mange års forskjell vil bli og om hvordan søskenforhold det blir når det blir ca 7 år i mellom! Er det noen som har denne aldersforskjellen på sine barn som har lyst til å dele erfaringen om dette med meg? Eller er det noen som har meninger om dette, vil jeg gjerne høre dem også![:)]

Jeg fikk barn tidlig, noe som gjor at det ville bli stor aldersforsjell mellom barna mine. Fikk ei datter i juli i fjor, da var han 7 år. Det går kjempe fint, dem koser seg mye sammen, han leser for henne,leker med henne, bærer og står i. Det er utrolig stas med et søsken. Å hun synes også det er stas med en storebror. Hun er nå 8 mndr. Jeg fikk en søster da jeg var 12 år, å vi har jo en flott kontakt ,men på en annen måte siden jeg var så stor. Men fikk enda en liten søster da jeg var 18 år. Og dem to søskene mine er det jo 6 -7 års mellomrom. Slik det er med min sønn og datter. Jeg ser at det er et tett og knyttet forhold mellom mine søstre og dem krangel som søstre gjør, og har det som dem andre som det er bare et par år i mellom. Kansje leken som faller litt ut, men samholdet og det andre er likt.

Så jeg ser frem til da jenta mi kan gå å stubbe rundt storebroren sin, han er flink og passer godt på lillesøsteren sin. Så jeg er ikke bekymret da jeg har sett mine søstre og meg selv med min elstde søster på 14 år.[:D][:D][:D].

Kan bare snakke for meg selv jeg da. Har ei halvsøster som er 7 år yngre enn meg. Siden vi ikke har vokst opp sammen, har vi ikke fått det "nære" søskebåndet under oppveksten (så hverandre bare hver 2. helg og i ferier), men jeg setter STOR pris på henne/å ha ei søster nå som begge er blitt "voksne". Vi har i grunn alltid vært nære, men båndet har blitt enda sterkere nå som aldersforskjellen har fått mindre betydning.

Vi vil selv ha søsken til gutten vår, og jeg tror aldri det er for sent å "skaffe" det! [:D]

Her er det 10 år mellom eldste og yngste, men det er jo to mellom der da.. [:)]
Det er 3 1/2 år mellom nr 1 og 2... 2  år mellom nr 2 og 3..... og 5 år mellom nr 3 og 4.... Funker veldig bra!
Hun minste får jo så mye oppmerksomhet! [:D]

Men jeg tror man setter pris på og har godt av søsken uansett hvordan aldersforskjellen blir...
Jeg fikk en søster da jeg var femten år, syns det var litt seint... [8D]

Hei jeg har alltid tenkt at det ikke skal være så veldig mange år i mellom vår barn.(hvis det går da) Når det er sakt. Så har jeg en bror, og han er 8år eldere, og en søster som er 9år yngere..Kan jo si at vi er nesten enebarn alle 3. Men nå har vi kjempe kontakt, og utrolig glad jeg har søsken......

Back
Topp