Tid for pottetrening!!??

Anki70

Glad i forumet
Neida.. det er nok for tidlig, men i dag tidlig var vi ute en tur og frøkna ga tegn til å måtte bæsje.. "Du må vente til vi kommer inn igjen", sa jeg. Og vi fortet oss inn, og da hun lå på stellebordet, så jeg at bleia fortsatt var tørr. Da løftet jeg henne bort til doen og holdt henne i sittende stilling... Og tror dere ikke hun plutselig tissa og bæsja et par ganger[:D][:D] Så sparket hun i beina som hun ville av, og siden har det ikke kommet noe... Regner med at dette absolutt er et engangstilfelle, men prøver igjen senere for å se om dette er noe vi får til fort [;)] Var ihvertfall morsomt, så jeg måtte bare dele[:)]

Er jo noen som begynner med det fra barnet er nyfødt nesten. Har et fancy navn, men de lærer seg fort å se på barnet når det trenger å bæsje eller å tisse, og da holder de barnet over do. Så når barnet er ca 18 månender og er mer klar over hva han gjør, så går han selv på potta for han har aldri hatt bleier så har aldri vendt seg til at det er greit å gjøre ifra seg i buksa..
Jeg for min del synes det høres ut som SABLA mye arbeid, men men, vær sin lyst [8|]

He he.. hun bæsjer ikke før hun ligger på stellebordet allikevel, så her skal vi prøve igjen, men bare hvis frøkna er like blid og ser ut til å synes det er ok... Men for all del... det skal bare være som en litt morsom aktivitet innimellom, og ikke noe mas.... Har massevis av bleier vi skal bruke opp[:D]

Jeg for min del har ikke tenkt å prøve dette med småen. Broren til samboeren gjorde dette med sønnen og han besja i vasken fra han var bare baby og det syns jeg høres ekkelt ut. Det finnes bleier for så små og da skal de heller få bruke de tenker jeg men hver sin smak [:)]

jeg hadde å tekt å lære sønnen min å bruke potte, men vil vente til han kan sitte..

jeg klarer å se på gutten min når han bæsje eller tisse..

Ene venninnen min lærte jenta si å bruke potte når hun var 5 måneder.. synes selv at babyer må få være babyer [:D]

Back
Topp