Tid for overtidskontroll

Nienna83

Andre møte med forumet
Dere som har vært inne på ordinær UL, sa de noe om når dere ville bli kalt inn til overtidskontroll? Fikk dere en dato på dette på UL-arket deres?

Hun sa ikke noenting om dette hun vi var hos, og jeg glemte å spørre. Skal føde på Rikshospitalet, noen andre som har vært der og fått info om dette på ordinær UL?

På St Olav`s er det vanlig å få en dato for overtidskontroll den dagen man er til ordinær ul. Skrives på ul-skjemaet...

Sist eg var gravid fikk eg ikkje time til ovetidskontroll før eg var 7 dagar over termin, då fekk eg time dagen etterpå.

Fra termin til eg var 7 dagar over tiden gjekk eg til akupunktur hjå ei jordmor, og på den 7. dagen sa ho at eg skulle komma tilbake dagen etterpå for overtidskontroll. Var aldri nevnt noko om overtidskontroll før denne dagen..

Så trur det er litt forskjellig kva som er vanlig rundt om. Trur ikkje du trenge bekymra deg for det heilt enda, men du kan jo spørje jordmor om kva som er vanlig der du bur?

Ved forrige graviditet fikk jeg ikke tid til overtidskontroll før jeg var til legen på termindagen. Fikk overtidskontroll 9 dager over, men nå skal det vel være 7 dager over?

Back
Topp