Tid for første legetime

Skal til legen i morgen. Så blir det jordmor når jeg er i uke 15. Skulle hatt før egentlig, men vanskelig pga ferien.. jeg trenger tett oppfølging pga risikosvangerskap..
 
Jeg hadde første legetime i forrige uke, 9 uker og noen dager på vei. De sa ingenting om at det var prøver som ikke kunne tas eller noe slikt. Faktisk er det oppfordret til tidlig legetime her,fordi jordmortjenesten ønsker det før de setter opp timer. Siden de er litt underbemannet, så må man være tidlig ute. Det var i alle fall slik jeg har forstått det.

..men ærlig talt er det litt av en jungel å finne ut av hvordan alt fungerer for en som er gravid første gang. :)
 
Jeg hadde første legetime i forrige uke, 9 uker og noen dager på vei. De sa ingenting om at det var prøver som ikke kunne tas eller noe slikt. Faktisk er det oppfordret til tidlig legetime her,fordi jordmortjenesten ønsker det før de setter opp timer. Siden de er litt underbemannet, så må man være tidlig ute. Det var i alle fall slik jeg har forstått det.

..men ærlig talt er det litt av en jungel å finne ut av hvordan alt fungerer for en som er gravid første gang. :)
Enig! Ikke lett å finne ut av og ordne alt med førstemann! Har fått meg legetime på mandag da er jeg 13+4 og så fikk jeg brev i dag om oul så da er hvertfall det på plass! :) Så er det bare jordmor igjen:p
 
Jeg har time nå til fredag, da er jeg 13+3
 
Ferdig med første time nå, godt å
Være i gang og ikke minst være ferdig med blodprøvene :)
 
Ser alle dere tar blodprøvene etter uke 12, hvorfor?
Jeg fikk tatt alle når jeg var 9+5, både fastlege og jordmor sa dette var greit og helt normalt.

Er vist nye retningslinjer. Sist jeg var gravid tok jeg alle blodprøvene i uke 9. Nå må jeg vente til uke 12.
 
Ferdig med første time nå, godt å
Være i gang og ikke minst være ferdig med blodprøvene :)
Skjønner jeg godt :) gleder meg ikke akkurat til blodprøvene men det får gå :wtf:
Gikk kontrollen bra? :)
 
Jeg hadde første timen med legen da jeg var 11uker på vei, og måtte tilbake den dagen jeg var 12uker for å ta blodprøvene og ta med tisseprøve. Og så fikk jeg beskjed om å bestille ny time til uke 20. Venter nå på Oul innkallelse, går kanskje litt tregere det nå når det er ferietid? Har dere andre fått time til Oul?
 
Back
Topp