Tibetansk spaniel

*pusen*

Flørter med forumet
Er inne på tanken å anskaffe en slik hund.Har dere noen negative opplevelser med denne rasen?

Mamma og de hadde engelsk cokker spaniel (den var spinnvill og sta). Finnes jo ville og rolige i alle kull, men tror både tibetansk spaniel og cavalier k. c. spaniel er roligere og ikke så frempå som f.eks engelsk spaniel[:)]
Nyyydelige hunder. Har så lyst på spaniel, men blir ikke dette tiåret.

jeg har min 3. tibetansk spaniel. Jeg liker rasen kjempe godt. rolig, glad, veldig familie hund.

det som er viktig er å kjøpe hund fra oppdretter, da vet man litt mer hva man får. vi har kjøpt to av hundene fra samme oppdrett.
det jeg har fått følsen av er at de som er seriøse oppdrettere ikke legger ut valpene på finn.no.

det som kanskje er litt slitsomt er at de røyter mye, så må støvsuge ofte, ellers så er det en super hund. det er ikke mye sykdom på de heller.

Jeg har to tibber[;)]. Syns de er helt fantastiske, men anbefaler virkelig å gå på valpekurs. Tibbene har litt kattenatur i seg og kan være litt sta. Men de er kjempeherlige. Det er jo egentlig litt missvisende navn da, for det er jo ikke en spaniel slik som andre spanieler.[;)]

Har fått tilbud om å kjøpe ei lita tispe på ca2 år som er kjempeglad i mennesker.Det eneste er hun kan bjeffe på andre hunder når en er på tur,men det er vel ikke for sent å gjøre noe med det håper jeg[:)]

Back
Topp