This is my year to shine

Nnem

Forumet er livet
VIP
Det har vært mottoet mitt i år og jeg har klart å leve meg opp til det.

Hadde en dagbok tidligere i år som jeg slettet da jeg begynt å bli lei.
Jeg begynte på lavkarbo 3 januar i år og har per i dag gått ned 13,3 kg.
Jeg har fortsatt lang vei å gå, men har bestemt meg for å virkelig ta det rolig og la kroppen bestemme selv.

Jeg begynte på hele 145,2 kg fordelt på 180 cm.
27.09: veier jeg 131,9 kg.

Målet jeg satt for meg selv i januar var - 20 kg. Jeg er veldig fornøyd om jeg klarer - 15 kg eller holder meg noe stabilt der.
 
liker mottoet ditt!!!
og at du klarer å se langsiktig, ta det med ro og la kroppen henge med på ferden...
flink er du!!
 
Takk, Solstråla.

Snikveide meg i dag og jeg har gått opp :( Måtte sjekke kalenderen og ser at jeg er i eggløsningsperiode nå. Håper at jeg går ned litt igjen i løpet av helgen.


 
Har nå begynt på delmål 3 og det er at vekta stopper på 129 kg, da er jeg under 40 i bmi.
Har som mål å havne på 29 i bmi, men vi får se etterhvert som jeg går nedover.

¨Håper jeg kommer nær eller forbi minste notering neste uke, skal snart ut og se på bryllupkjoler. Er så spent.

Har allerede nå begynt å kjøpe meg nye klær, da de jeg hadde fra før har blitt alt for store. Jeg drukner nesten i dem, litt morsomt da, hehe.
 

Så flink du er!
Og ja, skjønner det er veldig gøy å dra på shopping når du har vært så flink!!
Satser på å kunne kjøpe meg en flott kjole til jul jeg, for da skal jeg ha kvittet meg med litt vekt ihvertfall.
Har tro på at ting tar tid jeg også. Kroppen trenger å venne seg til ny vekt. 

Blir skikkelig motivert av å lese hvor flink alle her inne er.
Var her for ca 2 år siden også etter første svangerskap. Klarte da å gå ned 14,5 kilo på på 8 mnd. Men fikk nå barn nr 2 i mai, så kiloene kom desverre på igjen. Men vet det er mulig å gå ned.

Ønsker deg fortsatt masse lykke til:)
 
Takk, supernint.

Har kommet mange tanker hos meg i det siste. Leste for en liten tid siden, på et annet forum jeg er i, hvordan mine tanker om kroppen var. Ble egentlig ganske trist å lese om meg selv. Hadde født lillebror for noen mnd siden da og jeg var jo noe hormonell, ville jo ta tak i kroppen og gjøre noe med den, men var ikke motivert. Er veldig glad jeg fant lavkarbo. Kostholdet har rett og slett reddet livet mitt. Vil faktisk ikke tenke på hvordan jeg ville ha sett ut nå, hvis jeg fortsatte og spise høykarbo.

På torsdag begynner jeg på Zumba på jobben, er bare 1 gang i uka, men tror  uansett detblir godt for meg å få rørt på kroppen. Trener ikke ellers. Målte litt rundt kroppen for noen dager siden og har mistet ca 58 cm fra kroppen(måler 4 steder rundt kroppen).


 
wow!! imponerende cm nedgang, da!!
ja, lavkarbo kosthold er godt på så mange måter....
 
Ble ingen Zumba trening på torsdagen, instruktøren var syk.

Vektmessig går det ganske jojo som vanlig. Jeg veier jo meg hver dag, men har en fast veiedag som teller. Håper egentlig på at jeg når minstenotering på mandag. Hadde vært gøy. Vekta har faktisk gått forbi minstenotering flere ganger, men når jeg kommer til mandagen igjen, NEI!. Litt blæ, men er faktisk fornøyd at jeg ikke går opp.
 


Kjempeflott at du har funnet en metode som fungerer for deg:)
Har tenkt på lavkarbo selv... men de sier jo at man må leve på det resten av livet da, og det vil jeg ikke..hehe. 
Så foreløbig spiser jeg vanlig mat, bare i mindre mengde. Har veiedager på fredager så unner meg da gjerne litt ekstra på fredagskveldene. 

Så gøy at du har begynt med zumba da:) Drev litt med det mens jeg gikk gravid jeg, men har ikke hatt tid til å begynne igjen nå pga kolikk +++ . 

Ønsker deg fortsatt masse lykke til:)
 
Tusen takk supernint.

Ved faste veiedager, mandager. Så har vekten stått ganske stabilt. Det er ikke nok for meg da jeg må ned enda flere kilo. Tror egentlig at kroppen har gått i spareblus, tror jeg har spist for lite.  Bestemt meg for å øke på mengden mat og karbo for å se om det har noen virkning. Har begynt å spise litt nøtter. Har egentlig holdt meg unna untatt ved baking.

Zumba er gøy! Blir ganske sliten, men gleder meg egentlig til hver time. Kanskje melde meg på et treningssenter siden.

Ellers smiler virkelig livet for tiden
 
Er noe smånervøs for tiden. Har jo bestemt meg for å ha bare veie meg 1 gang i uka. Kroppen stresser når jeg veier meg oftere, men er jo så nysgjerrig. Skal nok klare å holde meg.

I morgen er det Zumba igjen. Gleder meg til å bruke kroppen igjen. Matmessig, prøver jeg å spise noe mer. Er ikke vant til å være sulten, men opplevde det i dag. Så får prøve meg på en litt større frokostinntak  i morgen.

Åhh, hadde vært så morsomt hvis jeg var nærmere delmål 3 på mandag. Er så spent nå.
 
Hadde nedgang i dag. Nå er jeg 1,2 kg unna delmål 3. Kjenner jo kroppen ganske bra, så skal nok ikke juble riktig enda.

Kan jo juble for at jeg fikk på en skjørt jeg har ikke brukt på over 2 år.
Matmessig går det ganske bra. Fortsetter å spise samme mengden og ikke gå på vekten mer enn 1 gang i uken er veldig bra for meg.

Snart er det jo også jul. Blir nok en liten utfording det der, men skal nok holde på kostholdet.
 
Treninga i går gjorde meg kjempe sliten. Endte med å gå før pga kroppen ikke klarte mer.

Ellers så føler jeg meg mindre og det er en skikkelig god følese. Bestilte et plagg for ca 2 uker siden og den kom i går. Jeg valgte ca en str mindre enn jeg brukte ved siste kjøp i samme nettside og den passet perfekt. Jeg ble så glad, var veldig spent om den kom til å passe eller ei.

Møter mye frister både i hjem og jobb, men klarer faktisk å la være å spise. Jeg vet at jeg ville ha vært sånn for ca 1 år siden. Mye har skjedd i løpet av 1 år og snart går vi inn i 2011s siste mnd.
 
Skikkelig sprekk i går og jeg har lært. Fy som jeg har vært uggen i hele dag. Ikke spist noe særlig heller pga det.

Sprakk med gulrotkake og ris. Begge høykarbo til grader. Endte med renne ræv og skikkelig kvalme(sorry detaljer). Faktisk ikke reagert sånn før, men nå har jeg lært. Endte til og med  + 1 kg på vekta i dag også.
 
Woop woop!!

Jeg har gått ned 15 kg Nå er jeg så glad, men må ta meg sammen. Har nesten nådd delmål tre og håper jeg når den i løpet av neste uke. Det hadde vært stas
 
så flink du har vært!!
stå på videre, så når du delmål 3 før du aner det!!!
 
Da er det mandag igjen og jeg har som vanlig veiedag. Har jo snikveid meg denne uken, men vært usikker om vekten ville ha holdt eller ei.

Jippi, jippi! Jeg har klart delmål 2. Jeg er under 40 i bmi. Er over 4 år siden sist. Målet er nå å være under 40 i bmi. Kommer til å fortsette som før resten av året og hvis jeg ved en mirakel klarer å nå delmål 4 som er - 20 kg, så blir jeg kjempe glad. Da klarte jeg målet jeg satt for meg begynnelsen av 2011.
 
så flink du er nnem. Så du hadde kjempenedgang denne uka, det er supert når du har holdt på en stund. er sikkert treningen du har startet med som virker inn. Stå på videre, jeg heier på deg!
 
Back
Topp