Begynte med uregelmessige rier mandag morgen og rundt fem på ettermiddagen ble de regelmessige med 4-6 min mellom. Klokka 20.30 var vi inne på føden og det viste ingen åpning. Så vi reiste hjem og allerede klokka halv ellve kom de som hagl med 60 sek varighet. Da vi kom inn på føden igjen like etter var der fortsatt ingen åpning. Jeg fikk så paraglin forte og badekar da jeg hadde tydelig kraftige smerter. Jordmor håpet riene skulle gi seg og heller komme tilbake med sterkere effekt. Noe som ikke skjedde de ble sakte men sikkert vondere men med samme varighet og ingen effekt. Klokka 05.00 var der en cm åpning og jeg hadde hatt rier med under fem minutter i mellom i 12 timer. Etter at jeg ble undersøkt ble plutselig magen veldig vond og øm også mellom riene, det var grusomt når noen kom borti den på utsiden. Legen ble fort tilkalt og frykten var blødninger grunnet tidligere ks. Det ble fort bestemt nytt ks, det var ikke verdt risikoen for sprukket livmor ved å gå lenger, jeg hadde alt for sterke rier uten effekt. Heldigvis gikk ks veldig fint og ut kom Theo.:)