The one and only

Trinity85

Elsker forumet
Junibollene 2023
♡ Babymais2026 ♡
Jeg prøver å finne ut hvilken vogn vi skal skaffe oss. Men herregud så mye mas og skriverier folk driver på med med disse vognene. Jeg kan ikke lese meg opp på 73 forskjellige vogner på 13 sider à/stk opp og ned!! Får vondt i hjernen.

Kan du bare nevne én vogn? Den beste du har hatt og skrive kort om denne? For jeg drukner i anbefalinger her.

Sniker.. har aldri blitt 100% fornøyd med EN vogn :laughing002
Har emmaljunga Edge duo, perfekt trillevogn på landet!
Babyjogger, perfekt å slå sammen, perfekt å trille tur på asfalt. Søppel inne på senter.
Har Cybex balios s lux som bilvogn - liker den veldig godt som butikk-vogn. Tragisk på vinterføre :laughing002

Sorry! Du må evt skrive dine preferanser og kriterier hehehehe

Sniker.. har aldri blitt 100% fornøyd med EN vogn :laughing002
Har emmaljunga Edge duo, perfekt trillevogn på landet!
Babyjogger, perfekt å slå sammen, perfekt å trille tur på asfalt. Søppel inne på senter.
Har Cybex balios s lux som bilvogn - liker den veldig godt som butikk-vogn. Tragisk på vinterføre :laughing002

Sorry! Du må evt skrive dine preferanser og kriterier hehehehe
Forstår dette her :hilarious:
Takk for akkurat slik en beskrivelse jeg ønsker!

Sniker. Uppababy vista 2.
- Ikke tung å bære og løfte inn i bil.
- Lett å slå sammen.
- Gigantisk oppbevaring under (kan ha hele ukeshandelen under).
- Kan gjøres om til søskenvogn hvis aktuelt.
- Forhjulene kan låses for trilling på snø.
- Brukervennlig fotbrems på siden (og ikke på midten som andre vogn har, og som jeg personlig syns var upraktisk).
- Enkel klikkesystem for å feste deler med grønn farge når ting er festet riktig.
- Vendbar, ergonomisk sittedel.
- Liggedel som kan brukes til nattsoving fordi den har en ekstra lufteluke under (jeg har ikke brukt denne funksjonen).
- God luftemuligheter når det varmt ute.
- Selges med innsektnett og regntrekk så slipper å kjøpe separat.
- Kompatibel med de fleste bilstoler ved bruk av adapter.
- Finnes i fine farger så du kan ha noe annet enn svart eller grå (som blir veldig varme om sommeren)

Sniker. Uppababy vista 2.
- Ikke tung å bære og løfte inn i bil.
- Lett å slå sammen.
- Gigantisk oppbevaring under (kan ha hele ukeshandelen under).
- Kan gjøres om til søskenvogn hvis aktuelt.
- Forhjulene kan låses for trilling på snø.
- Brukervennlig fotbrems på siden (og ikke på midten som andre vogn har, og som jeg personlig syns var upraktisk).
- Enkel klikkesystem for å feste deler med grønn farge når ting er festet riktig.
- Vendbar, ergonomisk sittedel.
- Liggedel som kan brukes til nattsoving fordi den har en ekstra lufteluke under (jeg har ikke brukt denne funksjonen).
- God luftemuligheter når det varmt ute.
- Selges med innsektnett og regntrekk så slipper å kjøpe separat.
- Kompatibel med de fleste bilstoler ved bruk av adapter.
- Finnes i fine farger så du kan ha noe annet enn svart eller grå (som blir veldig varme om sommeren)
Takk! Supert:D

Har valgt hvilken jeg vil ha, men ikke noe erfaring så kan ikke dele annet enn min fremgangsmåte: (dvs. vi har 7 par i vennegjengen som har fått barn, og ALLE har valgt bugaboo fox 2/3 - så det eneste jeg visste var at jeg ikke skulle ha den)

Jeg gikk rett og slett for design - den jeg synes så finest ut. Så googlet jeg litt rundt hva folk trakk frem som «must haves» på vogn, og sjekket at den jeg likte oppfylte de kriteriene. Endte da på Emmaljunga NXT90 2023 med ergonomisk sittedel. Jeg synes bare det var nok research, så er enig i at det blir for mye info mange ganger!

Her blir det Bugaboo Fox 3:) Alt annet er uaktuelt Jobber på småbarnsavd, og har fått trillet en del dårlige vogner oppgjennom årene. Kan få illebefinnende av mindre

Jeg prøver å finne ut hvilken vogn vi skal skaffe oss. Men herregud så mye mas og skriverier folk driver på med med disse vognene. Jeg kan ikke lese meg opp på 73 forskjellige vogner på 13 sider à/stk opp og ned!! Får vondt i hjernen.

Kan du bare nevne én vogn? Den beste du har hatt og skrive kort om denne? For jeg drukner i anbefalinger her.

Den ene vogna som fyller alle behov, finnes kanskje ikke.

Men hva er viktigst - triller du mest på asfalt og litt på grus. Eller mye i skogen/grussti og ulendt terreng? Bor du langt nord og har vinter til mai, eller i Bergen? Man velger også kanskje litt forskjellige vogner etter klima også.
Har plass sammenlagt noe å si?

Jeg har hatt mange vogner, og den ene som dekker alt jeg ønsker meg finnes ikke. Men hvis jeg skal anbefale 2-3 ulike vogner som jeg mener er veldig gode:

Hvis god demping, kjører veldig godt i skog og på snø/isføre er viktig:
Tfk Mono kombi:
  • Vendbar sittedel, bagen gjøres om til sittedel, kan brukes til ca 1,5 år
  • Forovervendt sittedel etter dette. Den er stor, typ 5åringen min har fortsatt mer å gå på selv om han er for gammel for vogn
  • Tåler ALT av underlag, vind og vær
  • Elsker håndtaket
  • Beste dempingen jeg har opplevd, håndbrems praktisk ved jogging og nedoverbakker
Hvis du vil ha en veldig praktisk byvogn, går ok på grus men ikke de lengste turene uti skogen:
Uppababy vista v2
  • Den største handlekurven du får tak i, praktisk om man handler til fots heller en bil. Du får halve livet oppi her
  • Fin bag, enkel å bære opp trapper
  • Ergonomisk sittedel som passer veldig godt fra 4-5 mnd og før babyen kan sitte
  • Veldig god å trille, smidig
  • Kan bli søskenvogn
  • God kalesje
Og ønsker du deg noe midt i mellom dette, en vogn som tåler mer terreng enn Uppababy, men som likevel er nett sammenlagt, smidig og triller fint på snø så ville jeg valgt:
Bugaboo Fox3/Fox 2 eller Britax smile 4

Disse to takler ganske samme typer underlag, men det går mer på smak og behag. Og det gjør det vel alltid når det kommer til vogn. Har man en veeldig høy partner/1.90 og høyere så er det færre vogner som blir lange nok.

En faktor er jo om du ønsker at vogna skal funke som sovevogn til barnet blir 2-3 år også: da ønsker man gjerne en stor sittedel som kan legges helt flatt (ikke de ergonomiske). Da er jo emmaljunga overlegen spør du meg!
Det er en grunn til at vi har 2 vogner hehe.. og har hatt 3 andre vogner jeg har kjøpt og solgt igjen de siste 2 årene. Anbefaler å kjøpe brukt og teste ut, så kan man selge igjen dersom det ikke var noe. Man får jo vasket mesteparten av delene til vognene. Tenker da på en evt vogn nr 2. «hovedvogna» kan man jo legge i litt ekstra i ❤️ lykke til! Du må oppdatere hva dere lander på :D

Sniker..

Hvis du leter etter "THE" vogn, så må du nesten først sette deg ned og finne ut hva som er dine preferanser.. hvis ikke så blir det jo alt for mye å velge i :p

Jeg har én vogn..
Mine kriterier var; duo eller kombi vogn (så den kunne brukes både på baby og større småbarn). Billig (jeg visste den kom til å bli lite brukt). Og, store/tykke hjul (vi bor landlig til; må ha hjul som ikke kjører seg ned i snøen eller gjørma).

Var ikke så viktig at den var liten og lett etc, pga vårt bruk. Kjører ikke sååå mye med den, og i så fall; vi har stor bil.
Endte med petite Cherie classic. Pga utformingen på hjulene og pris. Tror ikke jeg betalte mer enn 3500 for den i 2021, men har gått opp i pris nå.
(Har blitt brukt ca 10 ganger eller noe :hilarious: Jeg bruker bæretøy ellers.)

Men ja! Lag en liste over hva som er viktig og hva du skal bruke den til, så tror jeg du lettere kan be om konkrete anbefalinger ❤️
Men forstår godt du sliter. Ikke at jeg har slitt så veldig med vognvalg selv, men valg av bilstol har gitt meg hodepine til de grader tidligere....

Har valgt hvilken jeg vil ha, men ikke noe erfaring så kan ikke dele annet enn min fremgangsmåte: (dvs. vi har 7 par i vennegjengen som har fått barn, og ALLE har valgt bugaboo fox 2/3 - så det eneste jeg visste var at jeg ikke skulle ha den)

Jeg gikk rett og slett for design - den jeg synes så finest ut. Så googlet jeg litt rundt hva folk trakk frem som «must haves» på vogn, og sjekket at den jeg likte oppfylte de kriteriene. Endte da på Emmaljunga NXT90 2023 med ergonomisk sittedel. Jeg synes bare det var nok research, så er enig i at det blir for mye info mange ganger!
Denne så jeg på igår, faktisk! Takk!

Vogn er umulig. Jeg finner virkelig ingen perfekt vogn. Da måtte jeg ha designet den selv. Vi har fra tidligere emmaljunga edge duo, elsker den, men den er litt håpløs på kjøpesenter og steder det er trangt. Og den tar mye plass i bilen, og er litt tung.
Vi skal kjøpe ny Denne gangen, pga plass i bilen, og at den ikke er god på kjøpesenter osv. Men den får bli her, selv om den er gammel og triller litt skjevt.

Men vi skal også ha ny Denne gangen, mest trolig blir der emmaljunga nxt90. Fordi den har mye av mine preferanser. Men ikke alle. For det finnes som sagt ikke

Tfk joggster twist (er ny modell nå som heter noe anna), den er lett og trille, god i alt vær, blir liten når den slår seg sammen, genial i butikker, selv i trange, og håndbrems, elsker håndbremsen!!

Vil anbefale deg å dra i butikken å prøvetrille noen :)

Tfk joggster twist (er ny modell nå som heter noe anna), den er lett og trille, god i alt vær, blir liten når den slår seg sammen, genial i butikker, selv i trange, og håndbrems, elsker håndbremsen!!

Vil anbefale deg å dra i butikken å prøvetrille noen :)
Takk!

Bygaboo Fox 3! Min favoritt. Sjukt fin, elsker kalesjen, passe «grove hjul», bra annenhåndsverdi. Mye utstyr kan kjøpes til ☺️ ig he har hatt maaaaange vogner! (Baby nr 3)

Uppababy Vista V2! :notworthy Holdt på å kjøpe Bugaboo Fox 3, men etter å ha lest en sammenligning mellom de to, landet vi på Uppababy. Er mye oftere på fortau og i byen/kjøpesenteret enn på skogsstier, hvis jeg er helt ærlig med meg selv :knegg: Og den er kjempefin på grus, som feks i lysløypa der vi bor. Kan gjøres om til søskenvogn, med liggedel/sittedel/bilstol (2 deler samtidig). Og best av alt, man kan få plass til hele livet i handlekurven :love2

Thule urban glide 2! Verdens beste vogn. :D

Uppababy Vista V2 :happy: veldig fornøgd med alt med den vognen. Tar liten plass i bilen, lett å slå sammen, lett å trille i butikker, god å trille på forskjellig underlag. Kan gjøres om til søskenvogn. Lett å klikke på bilsete. Eneste den ikke er så god på er å trille på ubrøytet veier med snø. Men det er vel ikke så mange vogner som funker til.

Back
Topp