Hei!
Skikkelig leit å høre at også du må gå gjennom dette.
Fikk bekreftet MA mandag 10.06.2024 på sykehuset etter vi tok privat UL fredagen før. Jeg skulle vært 8+3, men lille i magen ble bare målt til 5+x.
Jeg målte kun 1 gang i uken og en gang mellom 4-5 uker etterpå hadde jeg helt negativ test.
Hvis jeg tar utgangspunkt i at dagen jeg fikk gjennomført aborten som første dag i ny syklus, kom TR 4 uker og 3 dager senere. Den syklusen ble noen dager lengre enn vanlig.
Jeg var 100 % sykemeldt i en uke pg så skulle jeg egentlig tilbake for fullt. Akkurat som det grugledet jeg meg. Greit å ikke bare sitte hjemme alene, men samtidig tøft. Jeg måtte be legen om delvis sykemelding i ytterligere 1 uke (mulig det var 2, husker ikke helt).
På vei til jobb sen første dagen knakk jeg helt sammen og selv om jeg trodde jeg var klar for jobb igjen, kjente jeg at det ikke ville gå. Fikk panikk, pulsen steg og tårene begynte bare å trille på bussen på vei til jobb.
Bare husk å ta det rolig og dersom du kjenner du ikke er helt klar for å jobbe fullt enda, anbefaler jeg å ta kontakt med fastlegen din for en gradert sykemelding.
For meg var det greit å få jobbet litt og komme meg ut blant andre mennesker, men å jobbe fullt ville ikke vært hensiktsmessig.
Du må selv kjenne hva du klarer 
Krysser fingrene for at du får negativ test snart og at dere kan starte prøvinga igjen