The Baby Language- flere som har prøvd? :D

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Så dette på Oprah for mange år siden og kom på nytt over konseptet mens jeg ventet lillegutt. Jeg og pappaen pugget lyder og skrev dem ned i notatboken som vi tok med på sykehuset. Dette var for oss et vanvittig godt hjelpemiddel som avverget mange potensielle melt-downs ( :p ) - fra mini var nyfødt og til han var kanskje 8-10 mnd.

Er det flere som har har prøvd det eller som har hørt om det og vil prøve?

Priscilla Dunstans Baby Language - on Oprah Winfrey Show:
https://www.youtube.com/watch?v=PgkZf6jVdVg
 
Ja det stemte på en prikk her hjemme. Må ha en liten oppfriskning til nestemann. Det hjalp veldig :) :)
 
Sniker fra oktober 15 her. Prøvde dette med babyen vi fikk. Funka som bare det :D så her har minsten sluppet å gråte mye siden vi klarte å forstå hverandre allerede fra starten :)
 
Skal definitivt pugges! Tok meg selv i og lytte til en helt ukjent baby i dag og tenke, "nå må han rape"
Det er bakdelen med å kunne disse lydene. For meg ble det nesten overveldende å gå på et senter å høre barn som tydelig ga signaler om feks sult og foreldre som bare rugget og rugget på den j... vogna uten å gjøre noe. Mange tenker at "babyer gråter hele tiden" - det er bare tull. De har et reelt behov og kos/nærhet er også et viktig behov. Har mange ganger vurdert å gå forbi og bare hviske; " jeg tror han må rape nå" :p Hadde nok fått en haug med illsinte, hormonelle foreldre etter meg :p
 
Last edited:
Du lærer deg ditt barns lyder, og de er ikke nødvendigvis like som på videoen her, bare så det er sagt. ;)
 
Før jeg går må jeg bare dytte opp denne og ønske dere masse lykke til :D

<3

Tusen takk! Dette skal jeg huske på, synd jeg ikke visste dette med første mann, det hadde nok spart oss for mye frustrasjon og tårer.

Masse, MASSE lykke til videre. Jeg krysser alt jeg har for at det går rette veien neste gang ❤️
 
Denne ble redningen for oss med første. Han hadde kolikk så skrek mye, så var godt å endelig skjønne når han ville noe eller bare hadde mageknip
 
Du lærer deg ditt barns lyder, og de er ikke nødvendigvis like som på videoen her, bare så det er sagt. ;)

Sign denne. Hadde ikke mye behov for å analyserer bokstavlydene da lydene/gråten til babyen var så forskjellig for hva han trengte.
 
Brukte spesielt au for trøtt og ne for sulten. De andre skjønte jeg ikke:D
 
Dette må prøves :)
 
Back
Topp