Thank you, dr Ferber!

Madoc

Gift med forumet
Endelig begynner ting å roe seg her, takket være dr Ferbers gråtemetode! Jeg vet det er mange her som ikke syns noe om denne metoden, men de har antagelig ikke urolige / skrikete babyer sånn som f.eks jeg...

Jeg skulle gjerne ha dullet og koset med babyen min til den sovnet, men det valget har jeg faktisk ikke. Her er alternativet å gå rundt å bysse aktivt (type dype knebøy[:o]) i en time hver kveld før han sovner, for så å våkne når han blir lagt i sengen[:-]

Men etter 3 dager med skrikemetoden, hhv 1time, 35 min og 8 min har han endelig skjønt hvordan han skal sovne, og ting kan endelig begynne å fungere her igjen[&:]

Så flott!!!! Hadde samme positive virkning her i huset! [;)] Og hadde samme problem som deg før vi prøvde... Tok evigheter å få ho i søvn, og så våkna ho når vi la ho i senga. Men her tok det mykje mindre tid allerede første kvelden! Heilt utrulig, er så glad vi brukte metoden!

Veit ikkje om du har fått svar Melancholia; men ferbersmetoden er et program man følger for å lære barnet å sovne sjøl. Dette innebærer at barnet gråter, men etter et mønster der man går inn, roer barnet i gjentatte intervall, så skjønner barnet at vi er der og passer på, og at det er trygt å sovne i senga si.

Så bra at det virket [:D]

Har gjort lignende selv, lar ho gråte litt før vi går inn osv, nå sovner ho nesten alltid uten problemer [:D]

Håper dette fortsetter fint for deg, er slitsomt når de ikke får til å sovne selv[&o]

Back
Topp