Med to små barn ville jeg nok valgt et sted i nærheten av Phuket, fordi man da kan ta direktefly dit i stedet for å mellomlande i bangkok og ta fly videre der ifra.. Phuket er veldig turistifisert, men det finnes mange steder ikke så langt unna som er litt bedre. Men man kommer ikke helt unna turistene de fleste plasser

Har vært i bl a Khao Lak og der var det fint

bodde i bungalow på stranda vi da, for typ 500kr natta. Tror ikke du skal bekymre deg for mye for tsunami, varslingssystemene er heelt annerledes nå. Og forsvinner vannet, så løp andre veien, ikke gå ned for å se som de gjorde den gang

neida.. men det er vel like stor sjanse for at man blir trampa i hel av en elefant, som ny tsunami...
Når det er sagt, så jeg flere resorter rundt Khao Lak som var bygget opp i skråninger, og dermed er hyttene og bungalowene nærme stranda, men likevel oppe i høyden. Kanskje det kan være noe? Dette finnes sikkert flere plasser
Det er veldig enkelt å reise rundt i Thailand, så å reise med star-tour er nok ikke nødvendig. Jeg booka fly, hotell og taxi fra flyplassen på nett, helt smertefritt

Dessuten er det mange hotell som henter på flyplassen ved forespørsel. Etter en lang flytur med slitne barn, er vel det å prute på taxi det siste man er gira på så det er det greit å ha ordnet på forhånd
Thailand er et nydelig land, og veldig barnevennlig, så det anbefales!