Thailand

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg drømmer om Thailand om dagen, og har så lyst til å få til det i neste permisjon.

Hvor bør vi dra?
Ikke for turistifisert og nærme/privat basseng.

Jeg er ikke så gira på å bo nærme stranda. Skal innrømme jeg har litt Tsunami skrekk...

Har vært mye i Thailand, skal dit i januar... :-) vi liker oss best på plasser som ikke er turistifisert... Men hvis du vil ha basseng må det nesten bli en litt turistifisert plass... De har fått opp bra tsunami varslings systemer nå med rømningsplaner... Da tsunamien kom var de jo helt uforberedt... Det hadde ikke opplevd tsunami før...
Kan anbefale deg på se på Koh Lanta. En fin øy som ikke er så veldig turistifisert..., eller Khao Lak... :-)

Mannen sier han kun vil reise med Ving/Star tour med to små barn. Akkurat det er jeg ikke så gira på...

Med to små barn ville jeg nok valgt et sted i nærheten av Phuket, fordi man da kan ta direktefly dit i stedet for å mellomlande i bangkok og ta fly videre der ifra.. Phuket er veldig turistifisert, men det finnes mange steder ikke så langt unna som er litt bedre. Men man kommer ikke helt unna turistene de fleste plasser ;)
Har vært i bl a Khao Lak og der var det fint :) bodde i bungalow på stranda vi da, for typ 500kr natta. Tror ikke du skal bekymre deg for mye for tsunami, varslingssystemene er heelt annerledes nå. Og forsvinner vannet, så løp andre veien, ikke gå ned for å se som de gjorde den gang ;) neida.. men det er vel like stor sjanse for at man blir trampa i hel av en elefant, som ny tsunami...
Når det er sagt, så jeg flere resorter rundt Khao Lak som var bygget opp i skråninger, og dermed er hyttene og bungalowene nærme stranda, men likevel oppe i høyden. Kanskje det kan være noe? Dette finnes sikkert flere plasser :)

Det er veldig enkelt å reise rundt i Thailand, så å reise med star-tour er nok ikke nødvendig. Jeg booka fly, hotell og taxi fra flyplassen på nett, helt smertefritt :) Dessuten er det mange hotell som henter på flyplassen ved forespørsel. Etter en lang flytur med slitne barn, er vel det å prute på taxi det siste man er gira på så det er det greit å ha ordnet på forhånd :)

Thailand er et nydelig land, og veldig barnevennlig, så det anbefales!

Har vært mye i Thailand, skal dit i januar... :) vi liker oss best på plasser som ikke er turistifisert... Men hvis du vil ha basseng må det nesten bli en litt turistifisert plass... De har fått opp bra tsunami varslings systemer nå med rømningsplaner... Da tsunamien kom var de jo helt uforberedt... Det hadde ikke opplevd tsunami før...
Kan anbefale deg på se på Koh Lanta. En fin øy som ikke er så veldig turistifisert..., eller Khao Lak... :)

Hvilket hotell skal dere bo på?

Det så OK ut? Bodde du der med barn? Var dere kun der? Eller andre øyer også?
Var ikke der med barn... Venter vårt første nå... Men det er folk med barn som bor der. Vanskelig å anbefale steder når jeg ikke vet hva dere liker / ikke liker. Vi har vært på Koh Lanta, Koh Phayam, Koh Bulon, Koh mok, Phi Phi, Ao Nang, Khao Lak ++ men liker oss aller best på Koh Jum... Liker best steder uten hoteller, med koselig lokalbefolkning.... :-)

Jeg tar gjerne i mot flere tips!

Stranda i Hua Hin har blitt kåret til Thailands styggeste strand, jeg var der en gang i fjor og kommer nok ikke til å reise tilbake dit.
Railey beach i Krabi er fantastisk! Reis i lavsesongen så slipper dere unna de verste turistmassene, og da får man hotell på billigsalg :-)

Drømmer om det samme :P
Antar babyen vil være under året da. Da er det nok greit å ikke dra til de aller minste øyene. Jeg var 14 dager i Thailand med to barn (9 og 12 år) da jeg var 20uker gravid. Vi var en uke på Koh Samui og en uke på Koh Phangan. Må innrømme at jeg tenkte litt på dette med legehjelp mens vi var på en liten strand på Koh Phangan. Nærmeste sykehus var på Samui. Nettopp derfor ville jeg nok reist til en noe større sted med småbarn. Koh Chang har jeg vært uten barn, og det var veldig fint! Passe stort og ikke for turistifisert.

Drømmer om det samme :P
Antar babyen vil være under året da. Da er det nok greit å ikke dra til de aller minste øyene. Jeg var 14 dager i Thailand med to barn (9 og 12 år) da jeg var 20uker gravid. Vi var en uke på Koh Samui og en uke på Koh Phangan. Må innrømme at jeg tenkte litt på dette med legehjelp mens vi var på en liten strand på Koh Phangan. Nærmeste sykehus var på Samui. Nettopp derfor ville jeg nok reist til en noe større sted med småbarn. Koh Chang har jeg vært uten barn, og det var veldig fint! Passe stort og ikke for turistifisert.

Det er faktisk KOH phangan og KOH samui jeg har sett meg ut. Men er veldig i tvil...bodde dere på noen fine steder der?

Har sett meg ut er sted i Phuket også.

Det er faktisk KOH phangan og KOH samui jeg har sett meg ut. Men er veldig i tvil...bodde dere på noen fine steder der?

Vi var på Koh Samui fjor sommer. Knall ær i tre uker. Bodde en uke på lamai Beach, på et hotell som heter crystal baby Beach resort. Resten bodde vi på chaweng Beach. Hotellet heter first bungalow Beach resort :) falt helt for KOH samui og skal tilbake når mini i magen er et et år eller to ;)

Si ifra på helsestasjon at vaksinasjonsprogrammet for den lille skal være ekspress slik at grunnvaksinene er på plass før du reiser.

Spør sykehuset om å få BCG vaksinen der 3 dager etter fødsel. Alle som har relasjoner til Asia får BCG vaksinen på sykehuset.

Settes da ofte i hælen så da blir det ikke arr på skulderen.

Fortell at du skal til asia og bo lokalt i provinsen og da er jeg sikker på at du får dette der og da.

Ja, vi hadde villa med basseng begge steder og var veldig fornøyd! På Koh Samui har vi bodd på Samui Resotel Beach Resort (Chaweng) og Tangoluxe Beachvilla (Bophut). På Koh Phangan bodde vi på Salad Buri Resort & Spa. Kan anbefale alle :)

Hvilket sted har du sett på i Phuket? Vi reiser nok til Thailand i september og vurderer faktisk Phuket. Mest på grunn av at det er et såpass stort sted med kort vei til god legehjelp om vi mot formodning skulle trenge det.

Hvilket sted har du sett på i Phuket? Vi reiser nok til Thailand i september og vurderer faktisk Phuket. Mest på grunn av at det er et såpass stort sted med kort vei til god legehjelp om vi mot formodning skulle trenge det.

Indigo pearl

Back
Topp