Thailand føles som mitt andre hjemland...

Vi har de siste 5 årene reist på 2 måneders turer dit fra januar til mars, men ikke reist med barn. Jeg anbefaler å fly rutefly. Bedre beinplass, dessuten er alt av mat og drikke inkludert. Thai airways flyr direkte til Bangkok, 10 t 50 min til og 12 timer hjem igjen... Eller så anbefaler jeg Qatar, en mellomlanding i Doha etter 6-7 timer, da er det godt å strekke litt på beina. Begge selskap har god mat og alle tiders besetning.....
Ellers vil jeg anbefale Krabi området og eventuelt Khao Lak.... Vi liker oss best på lite turistinfiserte plasser, helst uten hoteller og solsenger på stranda. Kan anbefale Koh Lanta (som er litt turistinfisert, men ikke for mye), Koh Bulon (veldig sjarmerende, stille øy med kun bungalower) og Khao Lak.... Har dessuten et hemmelig paradis som jeg ikke vil rope for høyt om, dert ligger også i Krabi området....
Hold dere langt unna Phi Phi! Det er fantastisk vakker natur, men alt for mye mennesker der, og lokalbefolkninga er dritt lei turister (forståelig nok).
thailand er et fantastisk land, og det går utmerket å ordne overnatting selv... Det går også kjempefint å komme seg fra a til b på egenhånd.... Thaiene er veldig hjelpsomme om man er usikker..... Lykke til!