Thailand om sommeren?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har så lyst til å reise til Thailand, men har ingen mulighet til å reise om vinteren. Vurderer derfor å tilbringe 6 uker i juni/juli/august i Thailand. Noen som har erfaringer med å reise i de tidene som vil fortelle meg litt?

jeg har kun vært i thailand i nov og mars da er det godt å varmt og lite regn. Kan tenke me at det er en del regn siden det er regntid der når det er sommer her. men uansett thailand er den fineste ferieplassen, å om det er regntid regner det ikke hele dagene, men himmelen åpner seg i en liten stund før det går over til blå himmel og sol. [:)]

ORIGINAL: Tinha

er regntid der da så sjansene for å få 14 dager med dritt vær er stor!

Har du vært i Thailand om sommeren? Eller er det bare noe du sier? Grunnen til at jeg spør er at jeg har hørt at regntiden i Thailand bare betyr et par timer med styrtregn noen dager. Og har hørt at så mange ferierer der om sommeren. Vi har jo tenkt å være der i 6 uker, så spiller jo ingen rolle at det er dårlig vær noen dager. Skal uansett leie hus med svømmebasseng[:)]

Var i thailand fra 1 september til 16 september.
Og ja det er regntid, men fikk 4 dager med regn (Da mener jeg 2timer til sammen på en dag) , og resten med sol og sommer [:)] Var på stranda hver dag. Syns det var flott jeg[:)]

vi var hele mars og traff på starten av regntiden siste plassen, og det var ikke noe kjipt, regnet en kort periode, styrtregn, også vips sol og varmt igjen
men nå er jeg sær da, og elsker uvær, så ly og torden og styrtregn er bare elsk[:)]

ORIGINAL: Siljemor_82

ORIGINAL: Tinha

er regntid der da så sjansene for å få 14 dager med dritt vær er stor!

Har du vært i Thailand om sommeren? Eller er det bare noe du sier? Grunnen til at jeg spør er at jeg har hørt at regntiden i Thailand bare betyr et par timer med styrtregn noen dager. Og har hørt at så mange ferierer der om sommeren. Vi har jo tenkt å være der i 6 uker, så spiller jo ingen rolle at det er dårlig vær noen dager. Skal uansett leie hus med svømmebasseng[:)]

Vi dro 19 mai, og kom hjem i midten av juni. Regntiden var ikke noe problem for oss. Bodde i Ao nang. Det var regn i korte perioder, samt at du lett merket at det skulle bli regn, så man rekker å komme seg hjem til hotell/hus før regnet kommer.

For meg berga regnet hele ferien, er SÅÅ deilig med regn på varme dager!

Er ikke regntid i hele Thailand samtidig heller, så man kan jo unngå regntiden på den måten, men Thailand generelt om sommeren er ikke noe problem. Ja ja, litt regn må man tåle, men er ikke slik at det øsepøser i 3 uker i strekk på de typiske turistområdene i såfall.. Er heller mer, sol, himmelen åpner seg, halvtime med regn, sol igen :-) Hadde iallefall ikke hatt noen betenkeligheter med å reise til Thailand om sommeren :-)

Er regntid på forskjellig tidspunkt på øst og vest-kysten, så Koh Samui f.eks har litt forskjøvet regntid enn det Krabi/Phuket har :-) Men regntid er ikke så ille som noen skal ha det til altså..

var i thailand fra slutten av juni til begynnelsen av august. hadde 6-7 dager med sol... ellers var det egentlig helt greit, det regna mest på natta. alså på dagen var det storsett overskyet.. noen å 30 grader vil jeg huske.. når det regnet på dagen var det bare i kortere perioder.. kunne gjerne dratt tilbake samme tid igjenn

ORIGINAL: daama

var i thailand fra slutten av juni til begynnelsen av august. hadde 6-7 dager med sol... ellers var det egentlig helt greit, det regna mest på natta. alså på dagen var det storsett overskyet.. noen å 30 grader vil jeg huske.. når det regnet på dagen var det bare i kortere perioder.. kunne gjerne dratt tilbake samme tid igjenn

Var det stortsett overskyet hver dag, altså ikke noe sol i det hele tatt?

Jeg var i thailand i juni og juli, og da var ikke regnet noe problem. Var sol hele dagen, og 1-2 med styrtregn om kvelden/natten. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å reise tilbake om sommeren.

Og så er det mye billigere å reise om sommeren da[:D]

ORIGINAL: Siljemor_82

ORIGINAL: daama

Var det stortsett overskyet hver dag, altså ikke noe sol i det hele tatt?

utenom di 6-7 dagene jeg nevnte det var sol så var det ikke sol mer enn kanskje 30 min -1 time per dag.....

Back
Topp