Thailand neste sommer?

Lehne

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Vi driver og snakker med et vennepar om å reise til Thailand to-tre uker neste sommer.
Jeg er litt i tvil. Jeg har ikke reist noe særlig overhodet, men har litt lyst. Men lurer veldig på hvordan det vil gå å reise sammen med en annen familie. De har tre gutter, to på 13 og en på 6. Vi reiser jo med to jenter en på 1 og en på 6, og gutten vår på 6. Og vi står jo fritt til å gjøre ting sammen, eller gjøre noe hver for oss...
Tja, jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Steder å reise til, ting å gjøre? Fungerer det å reise med annen familie? Hvor langt er det egentlig (reisetid)? Hvor varmt? Tidspunkt å reise? Erfaringer, noen?

Det andre alternativet er USA med samme familie, eller reise alene et sted, evnt. bli hjemme neste sommer og. [:)]

Vi var i Phuket. Går ikke fly fra Sola, så måtte ta fly ned til Gardemoen og videre til Thailand. På vei ned hadde vi ikke mellomlanding (ALDRI mer), på vei hjem mellomlandet vi i Emiratene. Flyturen tok ca. elleve timer...
Vi reiste i midten av august, og det var kjempe varmt bare da. Var rundt 35-40 grader... Og det er myyye billigere å reise om sommeren da det ikke er høysesong!

http://www.ving.no/charteraccomodationinfo?ItemId=12689&SelectedPackage=59_c3_HKT4_SUBA2_VN1%3a6_H12GABc1_S3_OSLd201011133_HKT8%3a2_VN2_611%3a&BookingQuery=0%3a4544%3ad2010111312667%3a0%3a8%3ae1%3a2_42%3a42%3a4559%3a2%3a&UseBookingFlow=True
Der lå vi, kjempe hotell :) Veldig barnevennlig!!

Å reise sammen med en familie er jo bare kjekt! Og Thailand er superfint!

Men en 18 timers flytur (eller hvor langt det er) med en to-åring. Det hadde jeg vært skeptisk til [8|] Kommer jo an på ungen, selvfølgelig, men hos oss er det utfordrende nok med en-timers flyturer...

så lenge det er en familie som ikke vil det stikk motsatte av dere så hadde jeg tenkt godt på den, og hivd meg på:)
er kjipt å reise med en familie som ikke vil noen av de tingene dere vil[8D]

tror reisetiden skal gå greit om de har noe å drive på med underveis. Vi reiste bare i 6 timer den ene veien og 7 timer hjem igjen. Det gikk helt greit, for hu sov en del. men, så det var en del andre barn der, som satt og holdt på med ting under reisen:)

ikke mange vettuge svar fra meg men:P

Da vi var i Thailand reiste mange med barn. Veldig mange babyer men og mange barn i alle aldre. Mange av dem fikk reisesyketablett som man blir litt søvnig av og sov mye[;)] Vi hadde den gangen ikke barn og var våkne hele veien..... Ikke å anbefale! hehe.. Flytid fra Gardermoen til Phuket er 11 timer, nå er det vel bare mellomlanding i Emiratene på vei hjem. Det er bare røykepause for dem som røyker og taxfree titting for alle andre..:)
Men hotellet vi lå på var utmerket for barnefamilier og var superkoselig og har aldri før eller siden hatt en bedre ferie. Elsker å tenke tilbake på den tida.. Og man trenger ikke finne på noe hele tida, bassengmorro er nok det og i mange dager[;)]  Dette hotellet lå vi på: http://www.ving.no/thailand/kata/kata-thani-resort?TravelFinderQuery=4558%3ad000101014544%3ad2010112012667%3a-1%3a8%3at0%3a4562%3a1_c2_42%3a42%3af0%3a2%3a 
Vi var der i Mars og da var temperaturen OK. Lå på rundt 30 grader[:)] Tordenvær på natta og fint på dagen[:D] Thailand er som du skjønner noe jeg anbefaler, hehe...

ORIGINAL: Mitchi

Vi var i Phuket. Går ikke fly fra Sola, så måtte ta fly ned til Gardemoen og videre til Thailand. På vei ned hadde vi ikke mellomlanding (ALDRI mer), på vei hjem mellomlandet vi i Emiratene. Flyturen tok ca. elleve timer...
Vi reiste i midten av august, og det var kjempe varmt bare da. Var rundt 35-40 grader... Og det er myyye billigere å reise om sommeren da det ikke er høysesong!

http://www.ving.no/charteraccomodationinfo?ItemId=12689&SelectedPackage=59_c3_HKT4_SUBA2_VN1%3a6_H12GABc1_S3_OSLd201011133_HKT8%3a2_VN2_611%3a&BookingQuery=0%3a4544%3ad2010111312667%3a0%3a8%3ae1%3a2_42%3a42%3a4559%3a2%3a&UseBookingFlow=True
Der lå vi, kjempe hotell :) Veldig barnevennlig!!

Hadde akkurat samme flyrute når vi var nede i vår. Og gangen før reiste vi rutefly. Da var det litt mange mellomlandinger. Det er en lang flytur, det er ikke å komme unna, men er jo litt lettere om man reiser på natten. Da er det lettere snu døgnet og. Thailand er uansett UFATTELIG FANTASTISK. Trivdes uten mini, trivdes med mini. Man kan reise på turer (markeder, elefantridning, øyhopping, snorkling osv.), eller kose seg på stranden. Sykt renslig land, fantastiske mennesker, super mat (billig som dyr). Ville heller reist der enn MANGE sydenland. Blir definitivt mer Thailand på oss. Bare å spør om du lurer på noe[:)]

ville def tatt thailand fremfor usa,uten tvil!! dere kommer til å f ådet kanonfantastisk!!!!! vi stikker ned i oktober,lover deg masse bilder og oppdateringer etterpå!!

http://www.apollo.no/no/hvor-vil-du-reise/asia/thailand/phuket/katabeach/accomodations/pages/alpinaphuketnalinaresortampspas10.aspx

Her var vi med mini forresten. Veldig barnevennlig, flere basseng der både små og halvstore kan stå i bunn. Og kata beach-området er litt roligere (for folk som ikke nødvendigvis reiser for å feste).

Jeg vil bare si.. det er super viktig å avtale endel ting på forhånd når en reiser fler sammen slik.... slikt som ønsker en alene tid , ønsker en ikke å henge sammen hele tiden (kan bli meget slitsomt, folk er vandt til å være sammen men ikke over så lang tid...

vtale at noen dager kan de gjøre slik å dere slik .. felles middager .. frokoster osv... mye å tenke på.. lett å gå lei.... 

har flere vennepar som har reist med andre vennepar og kommet hjem super slitne av å ikke ha fått noe alenetid...

[:D][:D][:D][:D]

Jeg hadde reist til USA  .. thi hi

Back
Topp