Thailand-erfaringer?

Aqvalie

Child of the Universe
Hei!

Vi tenker å benytte oss av pappapermisjonen til neste år - og ta oss en god familieferie på ca 6 uker i Thailand. :)
Problemet er bare at ingen av oss har vært i Thailand før, så vi aner ikke riktig hvor vi skal starte.

Er det noen her som har noen erfaringer?
Hvor i Thailand er det best å reise med småbarn (ca 10 mnd og 3,5 år) i februar-mars?
Er det stor forskjell på f.eks. Phuket og Koh Tao (tilfeldig valgt da jeg ikke har snøring :P )?

Andre tips/råd, anbefalinger?
:)

Vi likte oss veldig godt i Pattaya :) Det var med barn på 2, 5 og 7 år. Vi bodde på hotell med all inclusive (husker ikke helt navnet), det var hvertfall rett ved stranda :) vi var der i månedskifte juni/juli, syns det var ganske varmt da, men det er jo vintern der på den tiden av året så det regnet mye. Men februar/mars så begynner det jo å nærme seg høst så sikkert fint å reise på den tida :)

Thailand er bra land å reise i;) hold dere under storbyene... Men turistøyene er bra... Ikke vært mye i Thailand men bodd et år i Asia og det var helt supert;) les litt og vurder om dere vil være flere plasser siden dere har 6 uker;) fly innad i Asia er ofte rimelig;)

Har hørt at Koh Lanta skal være veldig bra for småbarnsfamilier.
Har selv vært på Koh Tao UTEN barn. Det var helt fantastisk, fineste stedet jeg har vært, men ville ikke dratt dit med barn. Eneste måten å komme dit er båt (hva om man blir syk ol?) og det er masse koraller i vannet der det er langgrunt, så det er utrolig lett å skjære seg opp.

Ville valgt er rolig sted uten mye festing. På phuket har jeg vært på karon og kata, rolig og fint. Kort tur til stort moderne shopping i pattong.

Februar og mars er det veldig varmt! Jeg ville reist i januar istedet med små barn, så det er rundt 30 grader istedetfor nærmere 40.

Koh Lanta og Pattaya er notert :)

Thailand er bra land å reise i;) hold dere under storbyene... Men turistøyene er bra... Ikke vært mye i Thailand men bodd et år i Asia og det var helt supert;) les litt og vurder om dere vil være flere plasser siden dere har 6 uker;) fly innad i Asia er ofte rimelig;)

Hvilke turistøyer vil du anbefale og hvorfor? :)
Vi ønsker i utgangspunktet en rolig tur og ikke så mye reising innad i ferien, men det er jo mulig man kan dra innom f.eks. 2 steder :)

Ville valgt er rolig sted uten mye festing. På phuket har jeg vært på karon og kata, rolig og fint. Kort tur til stort moderne shopping i pattong.

Februar og mars er det veldig varmt! Jeg ville reist i januar istedet med små barn, så det er rundt 30 grader istedetfor nærmere 40.

Vi vil gjerne til et rolig sted uten mye festing. Vi bare vet ikke hvor det er :P hehe

Har lest at Kata stranda i Phuket skal være veldig fin? :)

Leste på nett at det begynte å ta seg opp i varme iløpet av mars. Pappapermen starter i begynnelsen av februar, så håpet at det ikke rakk å bli så veldig ille før vi dro hjem igjen.

Vi ønsker i utgangspunktet en rolig tur og ikke så mye reising innad i ferien, men det er jo mulig man kan dra innom f.eks. 2 steder :)

Vi vil gjerne til et rolig sted uten mye festing. Vi bare vet ikke hvor det er :P hehe

Leste på nett at det begynte å ta seg opp i varme iløpet av mars. Pappapermen starter i begynnelsen av februar, så håpet at det ikke rakk å bli så veldig ille før vi dro hjem igjen.
Faren min bor der. Vi pleier å dra i januar og februar. Dyrere priser i vinterferien så sjekk det ;)

Kata er en veldig langgrunn strand. Kjempefint for barn. Karon ligger rett ved siden av så det går an å gå dit også. Der kan det være mye bølger og strøm, men som regel ikke ille på nyåret. Det ligger fine hoteller her.

Har vært kun en gang i Thailand faktisk reist mer i maylasia og rundt der, hørt mye bra om langkawi (usikker stavemåten) har jeg hørt mye fint om;) puket skryter de også av... Men ikke vært der selv da...

Back
Topp