Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gammelt innlegg dette, men jeg skal mest sannsynlig ta abort i løpet av uka pga trisomi 21... Vet ikke om det er noe mer som "feiler". Foreløpig viser egentlig alle ultralydene at ting er som de skal og ikke noen av markørene for Downs. Men nipt og morkakeprøve viser motsatt.. Jeg er 40år straks, og første barn. Men er så utrolig redd for å fullføre svangerskapet, også er det trisomi 21 pluss mange andre ting som ikke er som de skal. Som man ikke kan se på blodprøver eller ultralyd..Hei
Føler meg litt alene, å lurte på om det er flere her inne som har valgt å avbryte et høyt ønsket svangerskap pga trisomi 21?
Vi valgte å avbryte svangerskapet i uke 17.
Da han ble født, så jordmoren også flere ting som ikke stemte
Kunne det vore ein ide å kontakte erfaringsgruppe for foreldre med barn som har down syndrom? Eg tenker på dette med redsel for å føde eit barn med trisomi 21❤Gammelt innlegg dette, men jeg skal mest sannsynlig ta abort i løpet av uka pga trisomi 21... Vet ikke om det er noe mer som "feiler". Foreløpig viser egentlig alle ultralydene at ting er som de skal og ikke noen av markørene for Downs. Men nipt og morkakeprøve viser motsatt.. Jeg er 40år straks, og første barn. Men er så utrolig redd for å fullføre svangerskapet, også er det trisomi 21 pluss mange andre ting som ikke er som de skal. Som man ikke kan se på blodprøver eller ultralyd..
Tja, det kunne kanskje det.. Men vi har bestemt oss for og avslutte graviditet. Jeg vet at barn med trisomi 21 kan få det bra og ha et godt liv. Men så er det en gang slik at det gjerne er flere "ting" enn bare Downs. Hjertefeil, epilepsi, diabetes. Alt på en gang. Det føler vi bare blir feil for oss. Det blir et "barn" resten av livet. Begge to har erfaring fra jobben vår (barnehage, PU bolig) at det blir for heftig.. Så avgjørelse er tatt. Nipt og morkakeprøve har vist høy sannsynlighet, nå venter vi bare på fostervannsprøve svar. Som en slags bekreftelse. Har sendt videre søknaden om og avslutte graviditet idag.Kunne det vore ein ide å kontakte erfaringsgruppe for foreldre med barn som har down syndrom? Eg tenker på dette med redsel for å føde eit barn med trisomi 21❤
Veldig leit å høre, samtidig full forståelse herfraTja, det kunne kanskje det.. Men vi har bestemt oss for og avslutte graviditet. Jeg vet at barn med trisomi 21 kan få det bra og ha et godt liv. Men så er det en gang slik at det gjerne er flere "ting" enn bare Downs. Hjertefeil, epilepsi, diabetes. Alt på en gang. Det føler vi bare blir feil for oss. Det blir et "barn" resten av livet. Begge to har erfaring fra jobben vår (barnehage, PU bolig) at det blir for heftig.. Så avgjørelse er tatt. Nipt og morkakeprøve har vist høy sannsynlighet, nå venter vi bare på fostervannsprøve svar. Som en slags bekreftelse. Har sendt videre søknaden om og avslutte graviditet idag.
Føler med deg! Jeg valgte også å avbryte selv om de ikke kunne se noe på UL. Var NIPT og morkakeprøve som avslørte så dette hadde vært et uoppdaget tilfelle hvis jeg ikke hadde tatt NIPT. Ergo var det ikke så mye annet feil med fosteret…enn så lenge som legen sa. Mye kan dessverre skje senere og jeg fikk ganske mye informasjon på forhånd og vi konkluderte med at det ikke passet for oss, nå, men to andre små barn hjemme som også trenger oss. Jeg kjente veldig på det etiske i det hele og syns det var mest vanskelig selv om det egentlig ikke burde være slik. Du må ta et valg for deg og familien og bare dere vet hva som er best Håper alt er bra med dere i dag!Gammelt innlegg dette, men jeg skal mest sannsynlig ta abort i løpet av uka pga trisomi 21... Vet ikke om det er noe mer som "feiler". Foreløpig viser egentlig alle ultralydene at ting er som de skal og ikke noen av markørene for Downs. Men nipt og morkakeprøve viser motsatt.. Jeg er 40år straks, og første barn. Men er så utrolig redd for å fullføre svangerskapet, også er det trisomi 21 pluss mange andre ting som ikke er som de skal. Som man ikke kan se på blodprøver eller ultralyd..
Huff, det høres ut som en veldig vond situasjon. Klem.Gammelt innlegg dette, men jeg skal mest sannsynlig ta abort i løpet av uka pga trisomi 21... Vet ikke om det er noe mer som "feiler". Foreløpig viser egentlig alle ultralydene at ting er som de skal og ikke noen av markørene for Downs. Men nipt og morkakeprøve viser motsatt.. Jeg er 40år straks, og første barn. Men er så utrolig redd for å fullføre svangerskapet, også er det trisomi 21 pluss mange andre ting som ikke er som de skal. Som man ikke kan se på blodprøver eller ultralyd..
Det går bedre med meg. For vår del var det første barnet, og som du sier man vet ikke om det er kun DS. Kan være så mye annet og. Pluss det er et barn for resten av livet.. Og jeg ble gravid veldig kjapt etter uttak av p stav. Så vi ville heller sjanse på og klare det igjen, og håpe på friskt barn. Kommer til å ta Nipt test igjen.. Hvordan går det med deg?Føler med deg! Jeg valgte også å avbryte selv om de ikke kunne se noe på UL. Var NIPT og morkakeprøve som avslørte så dette hadde vært et uoppdaget tilfelle hvis jeg ikke hadde tatt NIPT. Ergo var det ikke så mye annet feil med fosteret…enn så lenge som legen sa. Mye kan dessverre skje senere og jeg fikk ganske mye informasjon på forhånd og vi konkluderte med at det ikke passet for oss, nå, men to andre små barn hjemme som også trenger oss. Jeg kjente veldig på det etiske i det hele og syns det var mest vanskelig selv om det egentlig ikke burde være slik. Du må ta et valg for deg og familien og bare dere vet hva som er best Håper alt er bra med dere i dag!
Takk har vært en tøff sommer. Men går bedre nå.Huff, det høres ut som en veldig vond situasjon. Klem.
Går bra med meg nå, gravid igjen og NIPT test om 2 uker så krysser fingrene for at alt er bra denne gangen!Det går bedre med meg. For vår del var det første barnet, og som du sier man vet ikke om det er kun DS. Kan være så mye annet og. Pluss det er et barn for resten av livet.. Og jeg ble gravid veldig kjapt etter uttak av p stav. Så vi ville heller sjanse på og klare det igjen, og håpe på friskt barn. Kommer til å ta Nipt test igjen.. Hvordan går det med deg?