Tfk mono :)

Frøken.S

Forelsket i forumet
September To Remember
Hei, jeg driver å sikler på tfk mono. Da den virker som ett fornuftig valg og er god på ulike typer terreng. Eventuelt en eldre emmaljunga.
Noen som har erfaring med tfk mono eller annen lignende vogn?
Kriterier er at sittedel må kunne brukes begge veier. Og det er en vogn som kan brukes over alt mest :)

Ingen erfaring med den vognen. Men vi hadde vogn med 4 hjul til de to eldste og trehjuling til 3. Mann. Tror nok vi går for 4 hjul denne gang :D

Sniker
Har Tfk Mono med lufthjul, ingenting å utsette på den :)

Også sniker :D har også Tfk mono, har vært veldig fornøyd med den. Syns den kombidelen har vært utrolig bra i den perioden der baby vil opp og se, men det fremdeles er veldig praktisk med bag til soving. Og deilig at den kan snus begge veier :) jeg synes derimot ikke at kombidelen holder så lenge de sier, så vi gikk over til sportsdel nå da hun ble ett. Den er veldig romslig. Eneste ankepunktet mitt, som jeg kommer på i farten, er at handlekurven er litt liten. Men har stort sett har det gått veldig bra :)

Tusen takk har vært litt spent på hva andre synes om den. Det blir nok den jeg går for. Liker godt at sportsdelen er så stor som den er.
Åssen vogn pose bruker man til tfk? Og er det fottrekk til sportsdelen ?

Jeg har ikke erfaring med akkurat den vogna, men jeg stoler ikke helt på tre hjul. Opplevde en gang i bhg jeg jobber at ei vogn med tre hjul velta og det var ikke så veldig gøy! Det gikk bra med ungen! Men det er nok litt smak og behag.

Jeg er fullstendig avhengig av 4 hjul her på innlandet... vi har hatt begge deler, men det er helt håpløst med tre hjul på vinterstid... Selv om jeg syns alle de med tre hjul ser mye finere og kulere ut!

Har ikke den vogn, men hørt bare positivt om den. Eneste er kanskje vekt, at den er litt tung. Har city elite selv, og synes tre hjul er supert på sneføre oppe i Finnmark

Har heller ikke opplevd 3 hjul som noe problem, og vi bruker vogna overalt. Kommer nok litt an på hvor bred vogna er og hvor lavt tyngdepunktet er. Du kan egentlig bruke hvilken pose du vil tror jeg :) jeg har Easygrow nord og veldig fornøyd med den, da man kan bytte innmaten avhengig av temperatur. Det er ikke med fottrekk på sportsdelen, men regntrekk inne i en sånn lomme :)

Har ikke den vogn, men hørt bare positivt om den. Eneste er kanskje vekt, at den er litt tung. Har city elite selv, og synes tre hjul er supert på sneføre oppe i Finnmark

Jeg merker faktisk ikke noe til vekten, på grunn av god demping og trillekomfort :) Tror den veier omlag det samme som emmaljungta nxt90, men den var både tung og stiv å trille synes jeg (solgte den fordi jeg mislikte den såpass).
Ellers helt enig med deg angående snø. Har hatt to ulike 3-hjulinger og begge har vært bedre enn vognene med 4 hjul på snø.

Har heller ikke opplevd 3 hjul som noe problem, og vi bruker vogna overalt. Kommer nok litt an på hvor bred vogna er og hvor lavt tyngdepunktet er. Du kan egentlig bruke hvilken pose du vil tror jeg :) jeg har Easygrow nord og veldig fornøyd med den, da man kan bytte innmaten avhengig av temperatur. Det er ikke med fottrekk på sportsdelen, men regntrekk inne i en sånn lomme :)

Hva - er det regntrekk inne i ei lomme? Det har jeg ikke funnet, men har heller ikke sett etter. Må sjekke etterpå, haha!

Jeg merker faktisk ikke noe til vekten, på grunn av god demping og trillekomfort :) Tror den veier omlag det samme som emmaljungta nxt90, men den var både tung og stiv å trille synes jeg (solgte den fordi jeg mislikte den såpass).
Ellers helt enig med deg angående snø. Har hatt to ulike 3-hjulinger og begge har vært bedre enn vognene med 4 hjul på snø.
Heeeelt enig! Vi prøvde også den nxt90 - følte jeg kjørte tanks :hilarious:

Hadde også nxt90, solgte den. Var for tungt å ta inn og ut av bilen de gangene vi var på city. Vurderte å kjøpe mono, men ble skeptisk når jeg så de veide det samme. Angrer litt nå, da tfk sin sportsdel er kjempe stor, og city elite begynner å bli trang for snart toåringen.

Hei! Tar opp igjen denne tråden :) Jeg har så og si bestemt meg for tfk mono kombi, men ble plutselig litt usikker da jeg nå ser at sittedelen ikke lan legges ned til full liggestilling. Har dere opplevd det som et problem for å få barnet til å sovne i vogna?

Hei! Tar opp igjen denne tråden :) Jeg har så og si bestemt meg for tfk mono kombi, men ble plutselig litt usikker da jeg nå ser at sittedelen ikke lan legges ned til full liggestilling. Har dere opplevd det som et problem for å få barnet til å sovne i vogna?

Nei, det gikk helt fint! Den sittedelen blir en ergonomisk sittedel fremfor flat. Mi sov godt i den hverfall og fin som en mellomløsning fram til man går over til den forovervendte sittedelen (som varer til du ikke trenger vogn lenger, den er giga).

Nei, det gikk helt fint! Den sittedelen blir en ergonomisk sittedel fremfor flat. Mi sov godt i den hverfall og fin som en mellomløsning fram til man går over til den forovervendte sittedelen (som varer til du ikke trenger vogn lenger, den er giga).
Tusen takk for svar! På nett står det at kombidelen passer til tre år. Når gikk du (og evt. andre) over til sportsdelen?☺️

Tusen takk for svar! På nett står det at kombidelen passer til tre år. Når gikk du (og evt. andre) over til sportsdelen?☺️

Rundt 1,5 år. Synes ikke 3 år er realistisk for den vendbare sittedelen.

• Liker
Reactions: HCS
Back
Topp