TFK joggster twist

SofieSofie

Lillegutt <3
Januarhula 2014
Er det noen som har erfaringer med barnevogna TFK joggster twist? Vi har en Simo duo, men den tar jo hele bilen! Vi har en saab, som egentlig er veldig romslig, men det får da være måte på :P Den er veldig fin og er jo fornøyd, men til småturer osv så blir den veldig stor og tung. Har fått med meg at TFK har adaptere sånn at jeg kan klikke på barnesetet også, som er et veldig stort pluss.

Til dere som har TFK - hvor lenge fikk dere brukt hardbagen? Lett å pakke sammen? Tar den liten plass, og får dere plass til understell og hardbag i bagasjerommet? Er den stabil, mtp på at det er tre hjul?

Fyr løs :)

Skal du ha den som "shopping" trille?
Jeg har hatt tfk og var veldig fornøyd med den, brukte hardbagen til barnet var 7 måneder, da byttet jeg til multix baggen og brukte den til barnet var 12 måneder :)
Men jeg har også tfk buggster s, det er en trille som tar liten plass, du kan også sette bag og bil stol på denne. Den vognen brukte jeg aller mest, den var liten, stødig og veldig funksjonell til shopping vogn.
Tfk joggster brukte jeg hjemme på tur, samme meg Simo/emmaljunga vogna.
Jeg har ikke slitt med plass i noen biler med noen av mine vogner og jeg har liten bil. Men det spørs jo litt på utformingen av bagasje rommet.
Tfk joggster , er en ganske liten vogn sammenslått :)

Vi har TFK Joggster Twist. Brukte den til storebror som nå er 2,5 år (han brukte den helt til nå i høst) og nå har lillebror tatt over. Den har holdt fint, trengte bare en liten overhaling på dekk og bremser nå. Veldig fornøyd med den! Superlett å trille, du kan velge om du vil ha forhjulet svingbart eller låst (låser ved et lite klikk på selve hjulet). Ser at folk har egen shoppingtrille men vi har kun brukt denne vogna. Manøvrerer meg greit inne i butikker mellom hyller og klesstativ også med den her:)

Elsker at det er skivebremser med håndtak!! Perfekt i nedoverbakker, da bremser man som på en sykkel - trenger ikke bruke noe krefter på å holde igjen. Vi brukte hardbagen til han var rundt 6-8 mnd (husker ikke helt), og gikk da rett over på sportsdelen. Det gikk helt fint for den kan legges helt ned og han sov godt oppi der. Lang og god (både bagen og sportsdelen).

Veldig enkel å pakke sammen og sette opp, og tar liten plass i bagasjen. Vi har stasjonsvogn da, men har også en hund på over 30 kg som har delt bagasjerommet med vogna uten problemer.

Det er litt minus med lagringsplass under vogna da. Det vil si, kurven under vogna er dyp og fin, men det er jo ikke plass til å komme til under der nesten! Sittedelen/bagen er så lav at det er kun en liten glippe ned til kurven. Når jeg har vært i butikken har jeg måttet legge varene én og én oppi der fordi jeg ikke har fått plass til å sette oppi hele posen. Men nå har vi aldri hatt en annen vogn da, så vet ikke hvordan de er.

Jeg skulle gjerne hatt lillebror sittende vendt mot meg istedet for fra meg etterhvert, men det er omtrent eneste grunn jeg ville hatt til å kjøpe ny vogn og så dyrt som det er så blir det litt råflott. Vi bruker mye bæresele også så det får gå greit.

Alt i alt stor tommel opp for TFK:) Har for øvrig et vennepar som hadde Mountain Buggy (Urbabn Jungle) som er ganske lik TFK. De sa at de ville valgt TFK neste gang, mye pga den bremsen (den er genial).

Til første hadde jeg emmaljunga edge duo. Den er ca samme som simo - med god plass, også under. Men kjøpte også en simotrille til bruk på handletur osv...

Til minsta bytta vi inn begge disse vognene mot tfk. Har ikke angret i det hele tatt. Savner kun at det er enklere å legge ting under. I tillegg er det også to ting som er minus: At en ikke kan ha barna mot seg og at det ikke er 90 grader sittestilling. Det siste har jeg ikke merket noe til på minsta, men eldste som var vant til det fra før klarte ikke å sitte sånn bakover, så han satt uten støtte. Vi hadde også tfk tvillingvogna. Vi brukte den bagen, og minsta brukte den frem til 7-8 mnd. (Den er vel litt smalere enn til singelvogna?)

Jeg hadde bytta igjen, uten tvil. Mye mindre vogn, og en trenger ikke to. Den er kraftig nok som hjemmevogn ut på tur osv, og liten nok til å komme seg fint rundt på handlesentere :)

Mitt inntrykk er at TFK jogger twist er noe ustabil. Har sett flere av disse vognene velte med baby inni, spesielt på buss. Veldig skummelt! Det var da jeg bestemte meg for at jeg IKKE skulle ha den vognen selv om den er utrolig fin å se på.

Vi har TFK Joggster Twist med multix bag og er veldig fornøyd med den :) Har bare hatt den 2-3 uker, men valget falt på den når vi skulle bytte vogn (hadde Bugaboo, men var ikke fornøyd) pga anbefalinger fra flere vi kjenner + flere i samme barselsgruppe på forum.
Den er litt å trille, svinger på en 5 øring. Lillebror ligger godt i Multi x bagen.Den blir liten sammenslådd og det er lettvindt å slå den sammen syns jeg :)
Har hatt den på buss og syns ikke den er ustabil.

Mitt inntrykk er at TFK jogger twist er noe ustabil. Har sett flere av disse vognene velte med baby inni, spesielt på buss. Veldig skummelt! Det var da jeg bestemte meg for at jeg IKKE skulle ha den vognen selv om den er utrolig fin å se på.

VI har tfk, og er veldig fornøyd. Når jeg tar bussen så holder jeg på den, nettopp fordi jeg ikke føler den er så stabil der. Der er nok 3-hjulinger mer ustabile enn de med 4. Likevel hadde det aldri stoppa meg fra å kjøpe den, da den er veldig god å bruke ellers.

I bagasjen har den aldri vært noe problem. Vi har riktig nok stort bagasjerom, med plass til både kattebur og kofferter ved siden av om man stabler riktig. Med bag-delen tar den litt større plass synes jeg, men da kan man jo pakke mykt oppi bag-delen for å utnytte plassen.

Vi har nettopp bestilt den fra Tyskland med 4 hjul, for å unngå velting og problemer i det norske terrenget.
Var og prøvde den i Kiel på torsdag og likte den kjempegodt! Fikk faktisk ikke med meg at bilsetet kan festes på, BONUS!

Det har faktisk skjedd med oss, altså ikke at den har veltet helt men tippa over litt. Men jeg sto jo der så det gikk fint. En trehjuling vil alltid være mer ustabil enn en firhjuling, tror ikke det har noe med merket å gjøre. Men da setter man den heller ikke fra seg på bussen hvis man er litt oppegående... (!) Fordelen med trehjuling er jo at de er så digge å manøvrere - særlig hvis man bor i byen. Det var superdigg å kunne trille den rundt og svinge lett alle veier uten å måtte løfte så fælt på den.

Det har faktisk skjedd med oss, altså ikke at den har veltet helt men tippa over litt. Men jeg sto jo der så det gikk fint. En trehjuling vil alltid være mer ustabil enn en firhjuling, tror ikke det har noe med merket å gjøre. Men da setter man den heller ikke fra seg på bussen hvis man er litt oppegående... (!) Fordelen med trehjuling er jo at de er så digge å manøvrere - særlig hvis man bor i byen. Det var superdigg å kunne trille den rundt og svinge lett alle veier uten å måtte løfte så fælt på den.
Nå kommer mange merker med svingbare hjul på firhjulingene også, så det argumentet holder ikke særlig lenger :) Og på snø og slaps er det enklere å holde vognen stabil med fire hjul.

Vi har kjøpt fra Tyskland nettopp for å få fire hjul og inngå veltinga.

Vi har nettopp bestilt den fra Tyskland med 4 hjul, for å unngå velting og problemer i det norske terrenget.
Var og prøvde den i Kiel på torsdag og likte den kjempegodt! Fikk faktisk ikke med meg at bilsetet kan festes på, BONUS!
Hva heter den typen dere har bestilt? :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har en tfk til 3.mann her og synes vogna er veldig fin.
Hadde enmaljunga Edge duo til de to første og det føltes nok mer som rolls roys, men Det fine med tfk er at den tar mindre plass i bilen og er litt mer sporty.
Jeg har hatt multi-x bagen og er veldig glad for det. Det har gjort at tiden med barnet vendt mot meg ble lengre.
Skal forresten selge multi-x bagen nå, hvis noen er interessert så si gjerne fra. Legger den ut på finn.no snart.

Jeg har en tfk til 3.mann her og synes vogna er veldig fin.
Hadde enmaljunga Edge duo til de to første og det føltes nok mer som rolls roys, men Det fine med tfk er at den tar mindre plass i bilen og er litt mer sporty.
Jeg har hatt multi-x bagen og er veldig glad for det. Det har gjort at tiden med barnet vendt mot meg ble lengre.
Skal forresten selge multi-x bagen nå, hvis noen er interessert så si gjerne fra. Legger den ut på finn.no snart.
Du selger tilfeldigvis ikke understellet og? Eller vet om det går an å få tak i kun det? :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg må vente med å selge understellet for det er i bruk med sportsdelen nå. Vet ikke om man får kjøpt bare understell, men kanskje noen selger brukt på finn.no?

Søsteren min har den med multi-x bagen og bilstoladapter, hun er kjempe fornøyd :) Lett vogn som tar liten plass, men er kjempe god å kjøre også på norske vinterveier. Multi-x bagen er super smart, bebissen ligger flatt når den er helt liten og nå h*n blir større kan man bruke den som sittedel som du både kan ha mot deg og fra deg, før man går over til den store sittedelen :)

Back
Topp