Tettere oppfølging etter prematur fødsel?

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Hei.
Er det flere her som har historie med prematur fødsel? Får dere tettere oppfølging denne gangen?

I mitt første svangerskap begynte vannet mitt å gå allerede 9 uker før termin. Kjenner jeg er redd for gjentakelse denne gangen. Kan jeg kreve tettere oppfølging, eller får man dette kun hvis man har flere premature fødsler bak seg?

Skal til jordmor for første kontroll 7. oktober og tenkte å ta opp dette da. Men litt nysgjerrig på hvilke erfaringer dere har på dette området :smiley-ashamed005
 
Vannet mitt gikk i uke 20 forrige gang og gutten min kom i en susende fart ut i uke 25.
Denne gangen kommer eg til å spørre legen om ekstra oppfølging og gå til jordmor i tillegg.
Om eg får blødninger eller smerter denne gangen kommer eg til å sykemelde meg.
Haukeland sa iallfall til meg etter sist fødsel at eg skulle få ekstra oppfølgning denne gangen, så håper de holder ord :) skal til legen på tirsdag

Oi, det var veldig tidlig! Du får nok garantert tettere oppfølging da :) Håper du får gå mye lengre denne gangen :rolleyes:
 
Ja eg håper virkelig det :angelic:
Hadde termin i mai med han også, men han kom i januar . Heldigvis en frisk og rask gutt nå :Heartred
 
3 premature fødsler bak meg :) å veldig forbrett på en 4 prematur:) har hatt tett opp følling i de 2 siste å de har sagt det blir det nå å :) neste ultralyd er i uke 12. Så blir det vel i uke 16, så tar de vel å setter opp etter behov som de andre gangene :) med nr 3 hadde jeg ultralyd og kontroll vær mandag fra uke 28 og jordmor vær torsdag. Får nok sikkert begge longemodning sprøytene etter uke 25 denne gangen også :)
 
3 premature fødsler bak meg :) å veldig forbrett på en 4 prematur:) har hatt tett opp følling i de 2 siste å de har sagt det blir det nå å :) neste ultralyd er i uke 12. Så blir det vel i uke 16, så tar de vel å setter opp etter behov som de andre gangene :) med nr 3 hadde jeg ultralyd og kontroll vær mandag fra uke 28 og jordmor vær torsdag. Får nok sikkert begge longemodning sprøytene etter uke 25 denne gangen også :)

Så godt at du får så tett oppfølging, det må føles trygt! :love7 Håper nummer 4 holder seg inne lenger enn de andre :dance008
 
Jeg og får tettere oppfølgning, skal ha 3 ultralyder, 19uker, 24 uker og 28 uker, så får jeg sikkert fler om jeg føler for det. Strømningen igjennom navlesnoren svikta sist. Derfor blei det HSK og dermed prematur. Så litt bekymret for at dette kan skje igjen.
 
Jeg og får tettere oppfølgning, skal ha 3 ultralyder, 19uker, 24 uker og 28 uker, så får jeg sikkert fler om jeg føler for det. Strømningen igjennom navlesnoren svikta sist. Derfor blei det HSK og dermed prematur. Så litt bekymret for at dette kan skje igjen.

Huff, det skjønner jeg! Så bra du får oppfølging :) Håper jeg også får det når jeg deler mine bekymringer med jordmor på første kontroll.
 
Så godt at du får så tett oppfølging, det må føles trygt! :love7 Håper nummer 4 holder seg inne lenger enn de andre :dance008

Max grensa er satt til uke 35 :) men får håpe det går frem til da iallefall :)
 
Fikk brev fra sykehuset i dag om at jeg får time for utredning (som de kalte det) innen 15. januar og da er jeg 24 uker på vei. Veldig glad for at jeg får det, jeg var litt redd de skulle mene det var unødvendig og at jeg ikke ville bli tatt på alvor. Så jeg er litt spent :rolleyes:
 
Back
Topp