tette tårekanaler..noen som vet?

mamma lykke

Glad i forumet
Jeg trodde Natalie hadde øyebetennelse men fikk beskjed av helsesøster at det var tett tårekanal.Da var hun ca 1 uke.
var på 6 ukers kontrollen,spurte legen om det og hun også sa at det var tett tårekanal.skulle bare vaske med vann så kom det til å gå bort snart..
men no er hun 9 uker og det er der like masse enno..[8|]
jeg synest det ser ut som masse grønn betennelse,men virkr ikke som at hun har vondt..
noen av deres babyer som har tett tårekanal?
hva har dere fått beskjed om å gjøre?

jeg skal selv til legen på torsdag.kommer til å ta hun med meg da slik at  legen kan se på hun også..

Jeg fikk beskjed om det samma. Tettetårekanaler. Hu hadde masse puss på øyet. frem til forrige uke. Da plutselig forsvant det. Jeg fikk beskjed om å vaske øyet med saltvann. Tørke fra ytterst til innerst. Morgen og kveld. Da forsvant det plutselig, da hu var 8 uker ca. Prøv det.

Trodde det var betennelse, men hu hadde ikke vondt og ikke rød, men virket som det begynte å klø da hu var 7 uker, så begynte jeg ordentlig med dråper og da gav det seg plutselig. Så nå er hu helt fin [;)]

ORIGINAL: vesla87

Jeg fikk beskjed om det samma. Tettetårekanaler. Hu hadde masse puss på øyet. frem til forrige uke. Da plutselig forsvant det. Jeg fikk beskjed om å vaske øyet med saltvann. Tørke fra ytterst til innerst. Morgen og kveld. Da forsvant det plutselig, da hu var 8 uker ca. Prøv det.

Trodde det var betennelse, men hu hadde ikke vondt og ikke rød, men virket som det begynte å klø da hu var 7 uker, så begynte jeg ordentlig med dråper og da gav det seg plutselig. Så nå er hu helt fin [;)]

hvilke dråper brukte du da?
fikk du de på resept?

Nei, kjøpte bare sånne saltvansdråper.. HElt vanlige på apoteket.
DermiCAre heter det visst.
Øyedråper 0,9% NaCl. For å skylle, rense og funkte...

JEg spurte etter øyebadevann til henne, men fikk det [;)]

ok. da skal jeg kjøpe det i morgen [;)]
takker [:)]

samme her..vaska me kokt vann ytterst til innerst og skylla me saltvann..masserte også tårekanalene..gikk vekk fort..

snuppa mi fikk øyekatar på grunn av tette tårekanaler, da blir øyet rødt i tillegge til at det pusser, da må man kontakte lege. Det blir fortere betennelse når kanalene er tette så vær flink å rens med saltvann i både øyne og nese for å løse opp kanalene. det går over etterhvert! [:)]

Vi brukte dråper (på resept) i en måned uten resultat, men engelen vår ble bra etter et par dager da jeg begynte å massere tårekanalen. Innerst i øyekroken, fire ganger om dagen. Lykke til!

Min sønn som nå er 3 var var plaget med dette hvertfall til han var 6 mnd . De ble også veldig tette når han var forkjølet er vel det siste året jeg ikke har merket noe til det.

her maserte eg tårekanalene, brukte saltvannsdråper og dryppa noen dråper morsmelk, var vekke etter ca 3 uker [:)]

Min eldste sønn ble født med tett tårekanal.
Det hjelper å massere/presse lett inni øyekroken, da får du ut en del av pusset...
Vi hadde også øyedråper...

Back
Topp