Tette melkekjertler

Frk. HH

Flørter med forumet
Hei

Sliter veldig med tette melkekjertler, den første jeg fikk for 3 uker siden var fryktelig vond og viste tydelig med en rød stripe på brystet. Fikk løsnet den opp slik den ikke er vond lenger men kan fortsatt kjenne en liten klump der, den er betraktelig mye mindre. Har massert og prøvd å få den bort, men den forsvinner bare ikke. Kan denne plutselig bli betent å gi meg betennelse?

Alle tips mot tette melkekjertler og forebygge tas i mot[emoji3]

Går på lecitin som har gitt en veldig forbedring. Finner ingen nye, men har som sagt denne som ikke forsvinner helt. Er fryktelig redd for betennelse!
 
Auda, det høres ikke noe godt ut! Håper noen har gode råd til deg!
 
Amm mye i fra den du har vondt i. Les på ammehjelpen.no- mye gode råd der :)
 
Jeg våknet i går med halve puppen sånn som du beskriver! Ammer hver andre time på den vonde puppen, varmet opp før amming. Deretter varm dusj med håndmelking for å tømme helt et par ganger i løpet av dagen! MYE bedre i dag [emoji4] det med betennelse vet jeg ikke [emoji848][emoji848]
 
Prøv å amme slik at babyens hake er på den siden av puppen hvor klumpen sitter. Hold puppen varm når du går ute, jeg pleier å surre et skjerf et par ganger rundt brystet.

Hvis du begynner å kjenne på feberfølelse, så trapper du opp ammingen og tar deg en varm dusj hvor du masserer fra klumpen og mot brystknoppen.
 
Jeg kjøpte sånne varmeputer som jeg la på det ønme området ved behov.
https://www.ammebutikken.no/saare-bryst/varmeputer-2-stk.html
Jeg plasserte baby med haken mot det ømme området - helt komisk siden det var oppå puppen, sambo måtte komme og anrette baby opp ned mens jeg lå i swnga og gråt (morsomt å fortelle nå etterpå...)
Sørg for å tøn det beystet ofte og massér ut mot brystvorten når du kjenner melken kommer, dette gjorde jeg med elektrisk pumpe for da hadde jeg mer kontroll.

Lykke til!
 
Back
Topp