Tette melkeganger?

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg ammer, og i mårres merket jeg en hard "klump" inni ene brystet. Har ikke lagt merke til den før.
Men det er ikke en kul heller, det er bare et hardt punkt, liksom.
Kan det være tette melkeganger? Det er ikke ømt eller vondt ....

Kan det være! Ikke klem hardt på det eller masser det, men dusj varmt og så ammer du det du klarer. Gjerne i en annen stilling. Jeg byttet ofte til tvillinggrepet når det ble sånn. Kan bli skikkelig vondt om du ikke får det ut. Jeg hadde flere ganger en liten prikk på tuppen av brystvorten, fikk klemt ut den og da løsnet det. Ikke barebare å amme... ;)

Hmm, men det er jo ikke vondt nå.. ah, fader, jeg tenker det værste med en gang!!

Men om det verste er tette melkeganger er ikke det verdens undergang. Bare viktig å få tømt brystet så det ikke blir betennelse. :)

Når du ammer er det veldig vanlig med kuler i brystet, jeg har også det. Det er bare tette melkeganger.

Hvor lenge skal disse "klumpene" være der, a? Har massert lenge og vel i dusjen nå, men kjenner det fortsatt er noe der..

Er ikke da det beste å få tømt brystet? Legge babyen til ofte, evt pumpe. Og ha haka til babyen mot der klumpen er, for da tømmes det best der. Jeg hadde mye av det og brystbetennelser, og mener å huske dette var råd jeg fikk. Og at du ikke skal massere med mindre du pumper/ammer/håndmelker samtidig, for da kommer det jo ikke ut likevel.. men nå hadde jeg smerter der det var tett da, mulig det blir annerledes da:)

Er ikke da det beste å få tømt brystet? Legge babyen til ofte, evt pumpe. Og ha haka til babyen mot der klumpen er, for da tømmes det best der. Jeg hadde mye av det og brystbetennelser, og mener å huske dette var råd jeg fikk. Og at du ikke skal massere med mindre du pumper/ammer/håndmelker samtidig, for da kommer det jo ikke ut likevel.. men nå hadde jeg smerter der det var tett da, mulig det blir annerledes da:)
Jeg har så mye melk at det kommer ut uansett om jeg bare masserer litt:) det rant når jeg sto i dusjen. Det er ikke vondt på noen måte, men det kjennes litt sprengt ut akkurat der...

Jeg har så mye melk at det kommer ut uansett om jeg bare masserer litt:) det rant når jeg sto i dusjen. Det er ikke vondt på noen måte, men det kjennes litt sprengt ut akkurat der...

Åja:-) men har du fått tømt brystet helt? Var det som gjorde at jeg fikk det antakeligvis, at brystet ikke ble tømt ordentlig..

Nei har nok ikke det. Hun drikker bare fra en side pr måltid, så det får jo tid til å bygge seg opp. Skal prøve pumpa i morgen! )
Oki:) bare ikke la det gå for lenge så det blir betennelse i det:) fra jeg kjente at jeg hadde vondt til feberen kom gikk det bare få timer:o prøvde å tømme med håndpumpe, men fikk det nok ikke ordentlig til.

Håper du har rett:)
Ble selv litt bekymret når jeg fikk klumper, men det er helt vanlig altså...

For meg hjalp det kun å stikke hull på den hvite prikken på brystvorta. Da rant det ut... Og så amme i tvillingposisjonen. Er noe herk altså!! Var stadig plaget av det... Gjorde veldig veldig vondt :-(

Back
Topp