Tette melkeganger?

MoJo

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Septembermødre <3
Mailykke 2018
Det er ganske ømt og litt hardt på siden av den ene puppen. Føles som jeg har slått meg og fått blåmerke. Har pumpet en stund og har måttet massere brystet for å få tømt det skikkelig. Kan jeg ha klemt for mye/hardt? Tette melkeganger? Brystbetennelse?
Og hvem snakker jeg med om det ikke blir bedre? Lege eller helsesøster?

Blei mange spørsmål her. ;) Håper noen av dere med mer erfaring har noen tips til hva det kan være. :)

Kan sikkert
Prøve helsesøster i første omgang?

Sliter med klumper/hardt bryst her også. Jeg bare masserer så godt jeg kan i dusjen og passer på så brystet blir tømt mest mulig.
Vet ikke om man kan massere for hardt. Isåfall så gjør jeg sikkert det selv :o

Kan sikkert
Prøve helsesøster i første omgang?

Sliter med klumper/hardt bryst her også. Jeg bare masserer så godt jeg kan i dusjen og passer på så brystet blir tømt mest mulig.
Vet ikke om man kan massere for hardt. Isåfall så gjør jeg sikkert det selv :o

Får snakke med helsesøster når jeg skal der i morgen. Får pumpe litt hyppig hvis vesla tillater det. ;) Hehe.
Er lei av dette amme/pumpestyret, spesielt siden hun ikke legger på seg som hun skal. Så tror dette var dråpen som får meg til å gi opp. Orker ikke ha vondt i tillegg til stress...

Ant tette melkeganger! Bruk gjerne noe varmt først, så masser når du ammer/pumper/håndmelker.. Og bruk gjerne ull ammeinnlegg! Det er med å forebygger! Kan ta litt tid før du får det opp igjen, kommer ann på hvor ille det er! Men vær obs på evt feber og om du blir rød, da er det mest sannsynlig betennelse.. Og da er det egentlig bare å ringe lege! :) og ja, står vell på Ammehjelpen at man ikke skal massere for hardt, kan vell ødelegge vev og melkeganga tror jeg det var !?

Får snakke med helsesøster når jeg skal der i morgen. Får pumpe litt hyppig hvis vesla tillater det. ;) Hehe.
Er lei av dette amme/pumpestyret, spesielt siden hun ikke legger på seg som hun skal. Så tror dette var dråpen som får meg til å gi opp. Orker ikke ha vondt i tillegg til stress...
Ja, det er no skikkelig dritt. Jeg har begynt å gi 2 flasker mme om dagen, og det gjorde underverker for vekta.

Ja, det er no skikkelig dritt. Jeg har begynt å gi 2 flasker mme om dagen, og det gjorde underverker for vekta.

Kanskje det er løsningen; delvis mm og delvis mme. :) Noe må gjøres både for vekta men og for stresset med pumpingen. Ikke alltid vesla tillater meg å pumpe når det sprenger. :P

Kanskje det er løsningen; delvis mm og delvis mme. :) Noe må gjøres både for vekta men og for stresset med pumpingen. Ikke alltid vesla tillater meg å pumpe når det sprenger. :P
Ja, kanskje det :) Funker ihvertfall veldig bra her. Får mme rundt 12 og 18-19.

Back
Topp