Tette melkeganger?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Begynte å få litt vondt i brystet i formiddag. La lillemann til på det vonde, men han er nå mett og god, mens brystet er voldsomt vondt. Er helt øverst, og jeg kjenner harde klumper der. Nederste delen er mykt.

Tenkte det var tette melkeganger, så prøvde å håndmelke litt. Kom en del, men så stoppet det. Like vondt og hovent oppe, så tyder vel på det.

Auch. Hvordan får jeg løst de opp? Er skikkelig vondt, så er kvalm og ekkel i tillegg. Tatt meg to paracet og ligger med varmeflaske over brystet :p

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Ta en varm dusj og la vannet renne lenge over brystene mens du håndmelker. Kan hjelpe å stimulere brystvorten også.
Lykke til!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Huff, har ikke erfaring med det, men hold deg varm. Lykke til!

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app

Kan høres ut som brystbetenelse :( var hvertfall sånn jeg hadde det. Fikk feber symptomer også av det. Det som hjalp meg var å pumpe pumpe pumpe. Men for jo håpe at det ikke er det hos deg da

Kan høres ut som brystbetenelse :( var hvertfall sånn jeg hadde det. Fikk feber symptomer også av det. Det som hjalp meg var å pumpe pumpe pumpe. Men for jo håpe at det ikke er det hos deg da
Har tatt paracet, men har hodeverk og leddsmerter i tillegg.

Legger han til det vonde brystet og masserer, men virker ikke som det løser seg opp der oppe altså. Har ikke hatt tid til varm dusj enda. Håper det løsner litt. :/

Jeg fikk 39,5 i feber i går kveld, kjempekald, sliten og vondt i det ene brystet...
Redd det har blitt betennelse her. Like høy feber i dag, bare sover, fryser, ammer og svetter...
Dette er ikke noe godt!

Jeg fikk 39,5 i feber i går kveld, kjempekald, sliten og vondt i det ene brystet...
Redd det har blitt betennelse her. Like høy feber i dag, bare sover, fryser, ammer og svetter...
Dette er ikke noe godt!
Auda! Er ikke bare en dans på roser denne ammingen :( Jeg har prøvd alt nå, men har fortsatt hevelse/klumper og er rød på brystet. Ingen feber, men kjenner jeg ikke er på topp. Hva gjør vi?

Lege eller venter ut?

Nå har jeg bare lagt til mini på det brystet, og pumpet andre litt. Har også stått i dusjen i varmt vann og håndmelket. Etterpå prøvde jeg pumpen, men nå kommer det bare dråper. Enda jeg er øm og har spreng oppe i puppen.

Skal jeg bare amme og pumpe videre for å løsne opp?

Auda! Er ikke bare en dans på roser denne ammingen :( Jeg har prøvd alt nå, men har fortsatt hevelse/klumper og er rød på brystet. Ingen feber, men kjenner jeg ikke er på topp. Hva gjør vi?

Lege eller venter ut?

Feberen kom opp i 40 i går kveld! Har bada i svette i natt og tror det går riktig vei nå.
Klumpen er der fortsatt så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Tror jo ikke den bare forsvinner av seg selv?
Nei, amming har vært mye vondter! Bør være bra snart nå!

Back
Topp