Tette melkeganger... (nytt spørsmål)

Manne85

Elsker forumet
Noen som har hatt det? Fikk dere løst de opp, i tilfelle hvordan da?

Eller utviklet det seg til brystbetendelse?

Det er vondt[:(]
----------------------------------

Nå har jeg hatt varm rispose på før amming, masert under amming og ammet i forskjellige stillinger. Føler det har blitt litt bedre, men er enda rød på puppen.. Hvordan vet jeg om det er løst opp??

ei på min barsel sier det gikk bra etter hu kutta ut melkeprodukter.. ei annen gikk til akupunktur og det funka veldig

Får prøve varm dusj, og pumping i kveld.. Evt gå til legen i morgen..

Håper inderlig at det løser seg opp[:(]

Kan bare gi de rådene de foran har gitt..varm dusj eller varme omslag,håndmelking og massering..det skal normalt sett funke men hvis ikke så kan du jo alltids ringe ammehjelpen på sykehuset?[:)]

jeg fikk stuvning i brystene.. og ingenting hjalp.. fikk en nesespary som skulle hjelpe på utdrivinga, men det hjalp ikke stort også begynte jeg å blø skikkelig neseblod av den så jeg måtte rett og slett stoppe...

Jeg hadde det ganske mange ganger de første månedene. Den første gangen, 4-5 dager etter fødselen, så gjorde jeg alt feil, og det utviklet seg til brystbetennelse. Senere har jeg vært mer oppmerksom, og blitt kvitt det hver gang med hyppig amming / pumping, og å holde brystet varmt.

Du kjenner om det har løst seg opp ved å kjenne etter kuler / harde områder rett etter at du har ammet. For meg har det ofte tatt en 2-3 amminger for å bli kvitt det helt, men det har blitt bedre for hver gang.

Jeg hadde tette melkeganger et par ganger. Masserte mens jeg dusjet i varmt vann og masserte når jeg ammet. Dette gjentok jeg til jeg kjente at det slapp, husker ikke hvor lang tid det tok. Men det er ikke snakk om dagevis altså. [8D] 

Husk å få i gang utdrivingen før du masserer [:)]

Lykke til.

vær nøye med å få gjort noe med det ivertfall..jeg var ikke flink til å tømme meg skikkelig når jeg slutta å amme..og jeg har fått konsekvenser for det..skal til sykehuset for å suge ut en stor,hard og vond klump som jeg har i det ene brystet..var rett før påske også å fikk suget ut av det samme brystet..jeg amma kun de 6 første dagene,og dette var i midten av november..hadde også brystbetennelse på innsiden og utsiden på det samme brystet!

Back
Topp