tette melkeganger...... noen andre som har hatt det?

LilleMusMei

Forumet er livet
noen andre som har/har hatt det?
fy søren så grusomt vondt det er og jeg ble ordentlig syk i helgen pga det.
lå strekk ut i sengen fra lørdag til søndags kveld.
hadde ordentlig vondt i puppen, kroppen, nakken og feber.
frøs ordentlig å tok meg en laaaaang dysj. (tømte varmtvannsberederen for vann hehehe)
og etterpå svetta jeg som en gris.
helt extremt.
klarte heldigvis å løse det opp med masasje og hyppig amming på brystet.... men nå tror jeg at jeg begynner å få det på det andre brystet.....

noen råd, anyone? vil ikke bli så syk igjen. har ikke kapasitet til det....... [:(]

jeg ringte til "ammetelefonen" 26.februar fordi jeg hadde fått en liten kul rett under brystvorta, dem ba meg holde det varmt og jeg skulle massere på den i dusjen, prøvde dette, men til ingen nytte. så på onsdag dro jeg til smme poliklinikken på sykehuset for å få hjelp. der pumpet dem meg men fikk ikke vekk kulen. jeg fikk me meg "fettvatt" hjem og beskjed om å holde det varmt og massere i dusjen så kom kulen til å gå bort av seg selv etterhvert. lørdag 10.mars var den så vond og stor at jeg ikke fikk til å amme en gang. fant ut at jeg måtte ringe igjen, og jeg fikk beskje om å komme på formiddagen på søndagen. når di så kulen fikk di nesten sjokk, hu ene jordmora hadde aldri sett en kul som var så stor, den har strukket huden på brystvorta så den har blitt kjempe tynn og skinnende blank. blei sendt ned på lab'n for å ta blodprøver og det kom en gynokolog, 2 jordmødre og en barnepleier får å se på meg. den kulen skulle gått bort innen 2-3 dager etter jeg var på sykehuset første gangen den, ellers skulle jeg kommet tilbake, men det var det ingen som sa noe om til meg. så nå har det utviklet seg til en mastit... så jeg er satt på antibiotika i 10 dager og går det ikke over til da så må dem drenere puppen min. så jeg håper for guds skyld den går vekk nå. antibiotikan kosta 438 kr, herregud, det er mye penger for lommeboka mi det. så det bør bli bra nå. håper bare jeg slipper at dem må drenere for det hørtes IKKE godt ut..
håper alle dere andre slipper det her. det er VONDT og jeg får ikke amme på 10 dager på den puppen, så jeg må pumpe meg, men det er heldigvis ikke like vondt som å amme

Fikk det på ene puppen. Kjente jeg hadde litt feber pga det.
Gjorde ikke noe annet enn deg, som masser, amme mye og håndpumpe.
Tok på meg bh  og ullinnlegg før jeg la meg, og om morgenen var det mye bedre.

Back
Topp