Tette melkeganger - hjelp

Hirka89

Gift med forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Det er nå 4 dager siden lillebror kom til verden, og melka har endelig kommet i gang. Men, nå er det ene brystet helt tett :arghh: Det er kjempe stort, hardt og føles varmt/sprengt. Baby klarer ikke suge ut noe. Jeg klarer ikke håndmelke ut noe. Selv brystpumpa klarer ikke få ut en dråpe. Må jo være helt tett der. Hva gjør jeg nå? Noen med gode råd?

Har du prøvd ut ammehjelpen sine råd? :) https://ammehjelpen.no/tette-melkeganger/

Kan være lurt å sjekke om du har fått en melkeblemme (eller flere) hvis du ikke har gjort det alt. De kan være bittesmå og lette å overse, men potensielt forårsake mye vondt.

Gratulerer så mye med lille, forresten!

Finner ingen melkeblemmer. Prøvd varm dusj og kalde omslag. Men ingenting funker :arghh:
Amm opp ned, over et bord eller på sengen, slik at brystet henger rett over baby og melkegangene rettes ut. Er det eneste som funker hos meg. Hold også baby slik at haka treffer der det er tettest, hvis mulig.

Det er nå 4 dager siden lillebror kom til verden, og melka har endelig kommet i gang. Men, nå er det ene brystet helt tett :arghh: Det er kjempe stort, hardt og føles varmt/sprengt. Baby klarer ikke suge ut noe. Jeg klarer ikke håndmelke ut noe. Selv brystpumpa klarer ikke få ut en dråpe. Må jo være helt tett der. Hva gjør jeg nå? Noen med gode råd?
Jeg amma i mange ulike ammestillinger, de fleste hvor haka til baby havna i retninga av melkegangen som var tett. God bedring!

Opplevd dette x antall ganger. Varm dusj etterfulgt av pumping, ibux for å dempe en evt betennelse. Dette hjelper på. Går for min del da over av seg selv så lenge jeg pumper jevnt og trutt

Back
Topp